Explorer Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Hei. Har akkurat innstallert MS Flight Sim 04 på maskinen min igjen, etter en reformatering og litt småtterier. Egentlig er det en re-innstallasjon jeg har gjort ettersom jeg var plaget med at spillet begynte å "låse" seg en stund etter noen sekunder, så beveget det seg smooth igjen, låste seg, bevegelse igjen osv. Tenkte dette kunne skyldes en litt kjapp innstallasjon første gangen, hadde lagt inn endel addons før jeg i det hele tatt testet om spillet funket. Uansett, nå som jeg har innstallert det igjen merker jeg lignende symptomer på sykdom. Når jeg starter i Cessna 172'en på standardflyplassen (Seattle) så ser alt fint ut. Gir gass og flyet begynner å rulle, går en liten stund før den låser seg. Gjlr jeg ingenting så blir den stående låst, rører jeg musen litt så fortsetter den å kjøre. Går en liten stund før den stopper, til jeg rører musen igjen. Hvis jeg beveger på musen hele tiden så kjører spillet uten problem, men dette funker da selvsagt ikke i praksis, da jeg ikke gidder å sitte å bevege musen mens jeg flyr. Lurte derfor på om noen har vært borti noe lignende før, og kanskje har tips for å få det til å fungere slik det skal? Mvh.
Gjest Slettet+212343 Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Jeg spiller også en del flight simulator, men foreløbig bare 2002. jeg opplever også denne "låsingen" i tide og utide. spiller går glatt en stund så begynner denne voldsomme hakkingen i ca 10 sek, så løser det seg igjen..hos meg har det ingen effekt å bevege på musen, men ellers høres det likt ut. Det er spesielt ved takeoff eller akkurat i det hjulene tar bakken under en landing at det låser seg/hakker hos meg. Jeg har også innstallert en hel bråte addons, så det er sikkert mulig at det har sitt å si angående slike problemer...hvem vet?
Explorer Skrevet 9. september 2006 Forfatter Skrevet 9. september 2006 Vel, nå har det blitt en liten utvikling i problemet. Nå låser maskinen seg så snart den er ferdig med å loade, og eneste måten å komme seg bort derfra er å slå av maskinen den harde måten. Utrolig irriterende, akkurat slik den oppførte seg før også. Innstallerte 9.1 patchen i håp om at det kunne ha noe å si, men det hadde det altså ikke. Kan nevne at jeg har kjørt flightsim helt OK før på denne maskinen.. :sad:
_KroSjefen_ Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 kansje et virus...? eller et annet program som surrer i bakgrunnen som bruker CPU for masse..? prøvd registry mechanic...er vel et long shot men..
Gjest Slettet+212343 Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Dumt du ikke hadde backup av hele spillmappa da..eller hvertfall de mappene du hadde endra i forholdd til originalinnstallasjonen. Jeg tar backup av både combat flight sim 2 og fs 2002 ca en gang i uka, og hvertfall etter at jeg har lagt inn nye addons (etter å ha sjekka om spillet fungerer) det tar opp noen giga, men det er verdt det synes jeg! hvis du ikke allerede er det, så vil jeg på det sterkeste anbefale å registrere deg på sim-outhouse.com (gratis). der treffer du folk som har drevet med flight sim siden starten og som kan svare på alt du lurer på med flight sim spillene. jeg har fått hjelp med de merkligste problemer der:)
Explorer Skrevet 9. september 2006 Forfatter Skrevet 9. september 2006 Skal laste ned og prøve registry mechanic nå, etter å ha avinnstallert Flightsim igjen. Saken er at nå når den ikke virker i det heletatt så er det en helt orginal innstallasjon, ikke noe tull med addons.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå