Espen_k Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Jeg trenger hjelp til et script som skal brukes på en html side. På forsiden til Gunners.no er det en rute som inneholder "Siste nytt !!". Er det noen som kan lage et html script til meg slik at den siste nytt ruten kan oppdateres automatisk også på min hjemmeside? håper dere skjønner. Hilsen B-zerc
CruellaDeVille Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 Jeg trenger hjelp til et script som skal brukes på en html side.På forsiden til Gunners.no er det en rute som inneholder "Siste nytt !!". Er det noen som kan lage et html script til meg slik at den siste nytt ruten kan oppdateres automatisk også på min hjemmeside? håper dere skjønner. Hilsen B-zerc 6832997[/snapback] Det finnes ikke noe som heter html-skripts som dynamisk kan endre innholdet i et element på en webside. Da trenger du et skriptspråk, enten serverside eller klientside. Du kan eksempelvis bruke php, python, asp, jsp osv etc mm.
AlecTBM Skrevet 9. september 2006 Skrevet 9. september 2006 (endret) Kan lage noe i en fart. ven tpå edit. EDIT: <?php $overskrift = array('Tre drept i trafikken', 'Mor og spedbarn overlevde ras', '16 åring drakk seg ihjel'); $nyhet[0] = 'Tre personer på 18, 20 og 30 ble drept(også videre)'; $nyhet[1] = 'En mor (25) overlevde med sitt nyfødte barn(også videre)'; $nyhet[2] = 'En 16 åring ble funnet død på en fest av kammerater(også videre)'; $nr = count($overskrift) - 1; $i = rand(0, $nr); ?> <div class="nyheter"> <div class="overskrift"><b><big><?php echo $overskrift[$i]; ?></big></b></div> <div class="nyhet"><?php echo $nyhet[$i]; ?></div> </div> Sett bare stil på divene og endre overscriftene og selve nyhetene så er alt fiksa for hver gang du oppdaterer så kommer det en ny nyhet med overskrift. Lykke til og slit den med helsa Endret 9. september 2006 av AlecTBM
Espen_k Skrevet 10. september 2006 Forfatter Skrevet 10. september 2006 hvordan skal jeg få den koden til å virke da? kan fint lite om slikt. lagret som php og html, ingen virket
AlecTBM Skrevet 10. september 2006 Skrevet 10. september 2006 (endret) du må lagre den som en php fil. feks. nyheter.php Da skal alt funke Hvis ikke så skriv hva du får opp EDIT: her er en link til en side med akkurat samme script. http://84.202.99.208/nyhetsscript/index.php Den sia består av akkurat det samme som det jeg skrev over Endret 10. september 2006 av AlecTBM
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå