Mathiasman Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Til deg som ikke skjønte MTV Unplugged. Det er noe MTV har hatt med flere store stjerner som spiller en slags "kose-konsert" med ikke elektriske gitarer. Blant de som har spilt en slik konsert er vel Eric Clapton, Coldplay og Nirvana de største? 6846186[/snapback] Aha! Da skjønte jeg det. 6846215[/snapback] Tror faktisk jeg har rett også : )
stgbrt Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Sjekk ut J.J Cale. Ikke alt like bra (i mine ører), men bra nok til at Clapton har kopiert/covret han. Går definitivt under gubberocksjangeren.
Mathiasman Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 (endret) Sjekk ut J.J Cale. Ikke alt like bra (i mine ører), men bra nok til at Clapton har kopiert/covret han. Går definitivt under gubberocksjangeren. 6846547[/snapback] Har Eric kopiert mer enn Cocaine da? EDIT: Hvem har sagt at gubberocksjangren ikke er bra? : ) Endret 11. september 2006 av Mathias89
stgbrt Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 (endret) Nå er hverken hukommelsen min, eller plata rett foran meg, men mener han har kopiert "mama don't" også? Korriger meg gjerne. Og gubberock ruler ja! Kom nettop på en til btw: kongen av suRfemusikk, Dick Dale! Verd en lytt Endret 11. september 2006 av stgbrt
Mathiasman Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Nå er hverken hukommelsen min, eller plata rett foran meg, men mener han har kopiert "mama don't" også? Korriger meg gjerne. Og gubberock ruler ja! Kom nettop på en til btw: kongen av sufemusikk, Dick Dale! Verd en lytt 6846597[/snapback] Surfe eller sufe? Hvis det er surfe slår de nok ikke Beach Boys Jeg fant ingen tabs eller noe av Eric Clapton-Mama Don't, dog ikke av Cale heller.
Jernlov Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Mark Knopfler - What It Is kanskje? Utrolig digg sang.
stgbrt Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Jeg fant ingen tabs eller noe av Eric Clapton-Mama Don't, dog ikke av Cale heller. Sjekk ut hans hjemmeside, eller spor nr 6 på Shades
834HF42F242 Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Mike Oldfield passer til en viss grad inn i kriteriene dine. Anbefales uansett... Beste album: Tubular Bells, Ommadawn, Crises og Five Miles Out
Jernlov Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Åssen er det andre til Mike Oldfield egentlig? Liker veldig godt Moonlight Shadow, men det er omtrent det jeg har hørt (og Exorcist Theme'e (han som har det sant?).
834HF42F242 Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Exorcist Theme er egentlig starten på første side av Tubular Bells. Ommadawn er vel den sykeste, og etter min mening beste, skiva han har kommet med. Et progressivt troll av et album hvor Oldfield runker et utall forskjellige gitarer og eksperimenterer med et hav av kulturelle musikkformer og instrumenter. Moonlight Shadow representerer pop-siden av Oldfield og er jo forsåvidt en ganske god låt, men tittelkuttet fra samme plate, Crises, er mye bedre... Taurus II fra Five Miles Out er beste enkeltlåt imo.
Jernlov Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Lurer på om jeg burde ta en nærmere titt da altså. Skriver det opp på ventelista.
834HF42F242 Skrevet 11. september 2006 Skrevet 11. september 2006 Les omtalen av Five Miles Out. Har forsøkt å beskrive hvordan albumet oppleves. Bør så absolutt føyes til ventelista med høy prioritet.
Leeland Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Dersom du ikke er i besittelse av den anbefales "inside a norwegia prison" på det aller varmeste. Norske artister "gjør" Johnny Cash. En fantastisk plate å bare sitt å kose seg til =) Av andre som bør nevnes er: Christer Knutsen (folk-rock) - Emmylou Harris tidlige plater (folk), Soul Asylum (dersom du vil slippe rockefoten løs)... Ryan Adams Cold Roses... Og mye mye mer
834HF42F242 Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Glemte helt å nevne Langsomt mot Nord.
oarsman Skrevet 13. september 2006 Skrevet 13. september 2006 Steve Earle Van Morrison Merle Haggard Michelle Shocked og kanskje Elvis Costello
pizzafordi Skrevet 16. september 2006 Skrevet 16. september 2006 tom waits sang: big in japan sang; going out west
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå