Gå til innhold

problemer med å spille spill på ny pc

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

hei, jeg har nesten nettopp kjøpt meg ny pc og har lyst til å spille spill som gta san andreas og bf 1942. problemet er når jeg spiller for eksempel gta san andreas så virker ikke spillet slik som det skal, det er litt vanskeligt å forklare men etter en liten stund med spilling så går hastigheten i spillet pluttselig opp eller så klikker det etter 2 sec. men når jeg spiller nyere spill som call of duty 2 så virker det perfekt. Er det noen som vet hva problemet er så er det bare å poste svar. :)

pc deler : Asus M2N32-SLI DX S-AM2 nForce 590-SLI hovedkort

2 gigabyte kingston ram

Asus GeForce 7900GT 256MB PCIe HDTV skjermkort

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz BOXED cpu

:)

Endret av Raines
Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei, jeg har nesten nettopp kjøpt meg ny pc og har lyst til å spille spill  som gta san andreas og bf 1942. problemet er når jeg spiller for eksempel gta san andreas så virker ikke spillet slik som det skal, det er litt vanskeligt å forklare men etter en liten stund med spilling så går hastigheten i spillet pluttselig opp eller så klikker det etter 2 sec. men når jeg spiller nyere spill som call of duty 2 så virker det perfekt. Er det noen som vet hva problemet er så er det bare å poste svar.  :)

pc deler : Asus M2N32-SLI DX S-AM2 nForce 590-SLI hovedkort

2 gigabyte kingston ram

Asus GeForce 7900GT 256MB PCIe HDTV skjermkort

AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2 Ghz BOXED cpu

:)

6829311[/snapback]

Hmm, prøv og oppdater alle driverne dine, men syns det var litt merkelig, virker som om du har ei god maskin :hmm:

Skrevet

jeg har oppdatert skjermkort driveren før og da funket det normalt, men etter en liten stund så kom problemet tilbake igjen. jeg vet ikke helt hvilke drivere jeg burde oppdatere, men det virker som det er skjermkortet som ikke virker som det skal.

Skrevet
jeg har oppdatert skjermkort driveren før og  da funket det normalt, men etter en liten stund så kom problemet tilbake igjen. jeg vet ikke helt hvilke drivere jeg burde oppdatere, men det virker som det er skjermkortet som ikke virker som det skal.

6830749[/snapback]

Hør med produsenten.

Skrevet (endret)

altså klage til der jeg kjøpte skjermkortet? jeg kan jo høre med dem i netshop( der jeg kjøpte skjermkortet) om dem vet hva som er galt. eventuelt klage.

Endret av Raines
Skrevet (endret)
altså klage til der jeg kjøpte skjermkortet?  jeg kan jo høre med dem i netshop( der jeg kjøpte skjermkortet) om dem vet hva som er galt. eventuelt klage.

6832734[/snapback]

Ja gjør det du! ;) men først: hørtes ut som du var litt usikker der.. At du ikke helt visste hvilke drivere du skulle laste ned! Det er farlig for systemet ditt å oppdatere med feil drivere så du bør helst være sikker i din sak! Slett alle drivere du har lagt inn så langt og sørg for at du legger inn følgende:

Directx 9.0c

og resten finner du på Asus sin hjemmeside (siden du både har hovedkort og skjermkort fra Asus)

Send dem gjerne en mail med navnet på hovedkort og skjermkort så hjelper de deg sikkert!

:thumbup:

Endret av Nuclear_Chihuahua
Skrevet (endret)

Og drivere er aldri "farlig" for systemet ditt. Så lenge du bruker vanlige drivere som er godkjent av produsenten og ikke overklokker så er det aldri "farlig"... I verste fall må du slette alle driverne og installere på nytt.

Men det er 99% sikkert et dualcore problem.

Endret av Rookie_NO

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...