Gå til innhold

DVD-plate -> Harddisk

DE1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Dårlig emnetittel, men det får gå.

Jeg har nå spilt inn gamle video-minner. Brent ut som DVD-film. (Les: Ikke dataplate)

Hvordan får jeg spilt inn DVD-film på pcen?

Trenger et gratisprogram. Skal redigere dette igjen i Pinnacle..

Takker for raske svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøvd begge programmene. Men tror ikke de støtter DVD+R om jeg ikke tar heelt feil. Ingen av dem klarer å lese det ivertfall.

Skrevet (endret)

Dvd+r skal ikke være noe problem (har ihvertfall brukt det selv på dvdshrink problemfritt)..

Edit:

Når du sjekker innholdet på platen, er det VOB filer du har eller .AVI eller et annet format?

Endret av nahojdat
Skrevet

Kan det være VDR? Åpnet mappen og da kom "VIDEO_TS" opp samt en mappe med "VIDEO_*ett-eller-annet*"

Tror ikke dette innlegget var så mye til hjelp, dog.

Skrevet

Når det er VIDEO_TS mappe så er det nok rett at det er dvd format.

Prøv litt mer med programmene, det er ingen grunn til at det ikke skal fungere.

Fulgte det forresten ikke med noe program til dette når du kjøpte kameraet?

Skrevet

Har mini-DV kamera.

Disse DVD'ene er brent fra DVD'opptakeren får. Som vi fikk fra analoge signaler fra den gamle VHS-spillere.

Her gjelder det å holde tunga rett i munnen, ja :p

Skrevet

VirtualDubMod, DVD2AVI, og sikkert flere, er gratisprogrammer som kan lese VOB-filer og gjøre om til AVI (som igjen kan brukes i hvilket som helst videoredig.program). I disse kan du også velge codec selv, som f.eks. DivX/XviD, M-Jpeg, DV-AVI, HUFFYUV (lossless) eller hva enn codecer du har installert.

Skrevet

Har prøvd x antall forskjellige programmer (ikke det siste). Der får jeg rippa alt til VOB-filer (og noen andre ukjente filer). Det jeg mangler da er VOB -> AVI

Har ikke prøvd det programmet siste innlegg-skriver anbefalte. Prøver det etterpå.

Skrevet

Ok, prøvde siste programmet nå. Der får jeg dessverre ikke lyd. Hvordan får jeg lyd-filene over så de blir kompitable med Pinnacle?

Skrevet

Du kan velge lyd-codec til Uncompressed Wav så burde du få lyd. Lenge siden jeg har brukt VirtualDub til DVD-convertering så jeg husker ikke nøyaktig hvordan du stiller det inn. DVD2AVI kan også lagre lyden som vanlig WAV, men det er mulig du må velge det på menyen først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...