Siljita Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 (endret) Hei! Jeg skal redigere noen videoklipp. Jeg har kopiert video-filene fra dvd'en i kameraet mitt, til harddisken. Da kom de opp som ".VOB"-filer. Jeg skal bruke Windows Movie Maker, og da det ikke leser ".VOB"-filer har jeg endret filendelsen til "mpg". Men når jeg forsøkte å importere filene til Windows Movie Maker, fikk jeg beskjed om at filen er tom. Jeg har videre prøvd å endret filendelsen til ".avi", men med samme resultat. Er det noen som kjenner til problemet, og som vet hva man skal gjøre? Da hadde jeg blitt kjempe glad for å få høre hvordan! Ha en fin helg! Endret 8. september 2006 av Siljita
Torbjørn T. Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Problemet er at Moviemaker slit med å lese MPEG2-filer, som VOB-filene er. Prøv å konverter dei med t.d. Virtualdub MPEG2 til DV AVI. Installer fyrst denne codecen og Virtualdub. Opne fila i Virtualdub, gå til Video --> Compression og velg DV AVI-codecen, lagre med File --> Save as AVI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå