thorjak Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 (endret) Hvordan kommer man inn i biosen? Har montert nytt hovedkort og prosessor Intel Core 2 Duo E6600. Får bare opp boot valg og informasjon om harddisk. Windows vil ikke starte,verken xp eller vista. Må man instalere windows på nytt når man skifter hovedkort eller kan man bruke den gamle instalasjon som ligger på harddisken Endret 8. september 2006 av thorjak
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 En god start er å lese i manualen... for hk'et For Asrock så er det F2 som du trykker (ved boot) for å komme inn i Bios. Det er ikke alltid nødvendig å reinstallere Windows (OS) når du bytter hk... Som regel vil det alltid gå greit å bytte ett hk til ett annet dersom de er i samme "chipset-famile", men jeg har også opplevd at to helt ulike hk/chipset har gått helt fint.
thorjak Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Når jeg trykker F2 under boot får jeg bare opp boot valg og ingenting mer, får vel prøve å instalere xp på nytt
jovaa Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Hmm, trur problemet her ligger i at OS disken din ikke er satt som 1st boot device?? Sjekk i BIOS under boot om det er mulig å endre prioritet på harddiskene. Hvis du har flere da....
magnemoe Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 hei, har det hovedkortet selv og ble selv forvirret av F2, men trykker du F2 skal du få standard bios meny standard, advanced boot osv. Under boot menyen har de nederst en ny side for å velge hvilken hd du skal boote fra, kan være her problemet ligger. ellers så har jeg erfaringen at noen ganger starter windows xp etter bytte av hk andre ganger ikke, dette avhenger av om du har drivere for IDE kontrolleren instalert. Fungerer altid hvis hovedkortene har lik chipsett type ellers ikke altid.
thorjak Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Problemet er at når jeg trykker F2 får jeg ikke opp noe standard bios meny får kun opp boot valg og der ligger harddisken og jeg booter fra den, så får jeg opp dual boot valg siden jeg har både xp og vista innstalert på 2 forskjellige partisjoner,velger jeg vista restarter maskinen og ved xp valg får jeg blåskjerm. Må være noen innstillinger i bios som ikke er rett. Har også koblet i fra dvd og floppy og den andre harddisken. Harddisken er en sata disk koblet på sata kontakten på hovedjkortet.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 8. september 2006 Skrevet 8. september 2006 Da tolker jeg det dithen at du bruker ett tastatur (USB?) som ikke blir "detected" under POST. Eller så er du "for treg" når du skal trykke F2 under post.
thorjak Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Da tolker jeg det dithen at du bruker ett tastatur (USB?) som ikke blir "detected" under POST. Eller så er du "for treg" når du skal trykke F2 under post. 6824769[/snapback] Tastaturet er ikke usb og det fungerer fint, og F2 tasten har jeg prøvd sikkert 50 ganger på forskjellige tidspungt under post
thorjak Skrevet 8. september 2006 Forfatter Skrevet 8. september 2006 Etter reinnstalasjon av windows vista rc1 har jeg fått maskinen opp å gå, men inn i biosen kommer jeg stadig ikke? Får prøve å flashe biosen til en nyere verson
magnemoe Skrevet 12. september 2006 Skrevet 12. september 2006 Du har ikke en ekstra diskkontroller et pci slott ? Har vært borte i at de bruker F2 for konfigurasjon og dette kan skape konflikt.
thorjak Skrevet 12. september 2006 Forfatter Skrevet 12. september 2006 Har funnet ut av problemet, måtte ha F lock tasten aktivert. Men har et annet problem og det er at jeg oppnår bare 2500 i score på 3dmark 03 med core2 duo E 6600 og nvidia 6600GT agp og 1024 mb ram pc 3200. Er ikke det veldig dårlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå