Gå til innhold

problemer med ytelsen på skjermkort


Gjest Slettet+212343

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+212343

Hei GAMER.NO

 

 

Jeg er ny på gamer.no, så om det er her jeg skal poste er jeg usikker på, men jeg prøver.

 

Saken er den at jeg har kjøpt et "nytt" skjermkort til min gamle pc, mens jeg venter på min nye. den gamle er en sarv av en celeron 1,7ghz, og 512 mb Ram. det sier seg sjøl at den ikke duger til noe særlig på spillfronten, men jeg kjøpte et demobrukt skjermkort (128 mb winfast a340 T) for å prøve å sprite opp flight simulatoren min, som er det eneste jeg har brukt den pc'en til det siste året. jeg gadd ikke kjøpe noe skikkelig kort, da jeg om ca en uke får en splitter ny PC.

 

og nå til problemet: jeg har innstallert BF 1942, for nostalgiens skyld, men det vil ikke fungere skikkelig. så snart det er 3 eller flere bots på skjermen så hakker det noe helt forferdelig. jeg har til og med skrudd innstillingene helt ned, lavere enn det jeg brukte på min laptop med 32 mb delt skjerm-minne, men det hakker like ille.

 

Jeg hadde en ca tilsvarende PC da BF1942 var nytt (128mb skjermkort, 512 ram) og da gikk det veldig fint på ganske høye innstillinger.

 

f.eks flight simulator 2002 går som skudd i pultost med det nye kortet (og merkelig nok før jeg kjøpte det, og da var det hele 8 mb delt minne...hvis jeg leste rikti), men BF1942 vil ikke gå skikkelig, er det noe jeg kan gjøre med det mens jeg venter på ny-babyen??

 

setter pris på tips, men husk, jeg er ikke noe data-wizard, så keep it simple:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei GAMER.NO

 

 

Jeg er ny på gamer.no, så om det er her jeg skal poste er jeg usikker på, men jeg prøver.

 

Saken er den at jeg har kjøpt et "nytt" skjermkort til min gamle pc, mens jeg venter på min nye. den gamle er en sarv av en celeron 1,7ghz, og 512 mb Ram. det sier seg sjøl at den ikke duger til noe særlig på spillfronten, men jeg kjøpte et demobrukt skjermkort (128 mb winfast a340 T) for å prøve å sprite opp flight simulatoren min, som er det eneste jeg har brukt den pc'en til det siste året. jeg gadd ikke kjøpe noe skikkelig kort, da jeg om ca en uke får en splitter ny PC.

 

og nå til problemet: jeg har innstallert BF 1942, for nostalgiens skyld, men det vil ikke fungere skikkelig. så snart det er 3 eller flere bots på skjermen så hakker det noe helt forferdelig. jeg har til og med skrudd innstillingene helt ned, lavere enn det jeg brukte på min laptop med 32 mb delt skjerm-minne, men det hakker like ille.

 

Jeg hadde en ca tilsvarende PC da BF1942 var nytt (128mb skjermkort, 512 ram) og da gikk det veldig fint på ganske høye innstillinger.

 

f.eks flight simulator 2002 går som skudd i pultost med det nye kortet (og merkelig nok før jeg kjøpte det, og da var det hele 8 mb delt minne...hvis jeg leste rikti), men BF1942 vil ikke gå skikkelig, er det noe jeg kan gjøre med det mens jeg venter på ny-babyen??

 

setter pris på tips, men husk, jeg er ikke noe data-wizard, så keep it simple:)

6821733[/snapback]

har du lagt inn nyeste drivere? eller har du lagt inn de som fulgte med kortet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343
GeForce FX 5200 er ikke beregnet til å kjøre spill. Det vil ikke yte bra uansett hva du gjør.

6822080[/snapback]

 

Er jo beregnet til å kjøre spill... Gamle spill som ikke krever no

6822138[/snapback]

 

 

skjønner at det ikke er t no tess uansett, men det rare er at f.eks sims 2 som dama spiller, det går som bare det...

 

apropos drivere så lasta jeg ned de nyeste jeg kunne finne,

MEN, gidder ikke tenke så hardt på det, for denna pcn blir 100% flight sim pc når nymaskina kommer og akkurat flight sim flyr den ganske bra. :) irriterer meg forøvri at det nesten ikke er noen nye pc'er som leveres med gameport. :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...