Gå til innhold

Død Maskin


Anbefalte innlegg

Hei,

 

skrudde på maskinen her om dagen. En XP 2000+, MSI KT3 Ultra ARU, 512mb DDR og Chieftech Dragon Midi Tower.

 

Når jeg skrudde den på sa det bare poff inni den. Prøvde å skru den på igjen men var helt død. Vet at det er en sikring av noe slag i PSU'en, så jeg ventet til dagen etter med å prøve å skru den på. Da Fungerte den. Skrudde den av og på flere ganger.

 

Dro så ut kontakten i PSU'en for å flytte den til skrivebordet mitt, men da jeg plugget inn igjen støpselet var den like død igjen. Møtte vente flere timer igjen. Da fungerte den. For hver gang jeg drar ut strøm kontakten til PSU'en og putter den inn igjen fungerer den ikke på flere timer av en eller annen grunn. Jeg skrur av PSU'en før jeg drar ut støpselet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme hk, ram og cpu som Zeceer men IKKE samme psu/tower. Har samme problemet også :sad:

 

Hver gang jeg drar ut støpslet og setter det inn igjen, tar det flere timer for at PC'en skal starte. Sysadmin på skolen min(som også er læreren min)mente at det kunne være klokkebatteriet. Noen deler av hovedkortet må jo ha spenning for å registrere at av/på bryteren trykkes på. Kan dette stemme?

 

Dette er et ENORMT kjedelig problem, hjelp please?

 

PS. Jeg har ikke hatt noe poff inni min PC...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-31 09:43, skrev PlastBox:

Jeg har samme hk, ram og cpu som Zeceer men IKKE samme psu/tower. Har samme problemet også :sad:


Hver gang jeg drar ut støpslet og setter det inn igjen, tar det flere timer for at PC'en skal starte. Sysadmin på skolen min(som også er læreren min)mente at det kunne være klokkebatteriet. Noen deler av hovedkortet må jo ha spenning for å registrere at av/på bryteren trykkes på. Kan dette stemme?


Dette er et ENORMT kjedelig problem, hjelp please?


PS. Jeg har ikke hatt noe poff inni min PC...



 

Det kan være en sammenheng hær, ja. Ta ut klokkebatteriet og ta det med til en urmaker, han kan gi deg et nytt som paser. Pass på at du får AKKURAT det samme batteriet. Hvis PC'en er nyere enn 2 år (noen den jo er hvis du ser på komponentene) har du jo reklamasjonsrett. Dette høres ut som en typisk få-nytt-hovedkort sak, hvis det ikke er batteriet. Bare pass på at du leverer HK inn igjen med det originale batteriet.

 

Ellers ville jeg anbefale deg å prøve en ny PSU, det han jo være noe galt med den, selv om jeg ikke tror det.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Har vært borti samme feilen på en pc jeg hadde også.

Plutselig sa det poff, og pc'n starta ikke hvis jeg tok ut ledningen og satte den i igjen. Trickset da var å holde power brytern inne mens jeg satte inn støm-kablen igjen, da starta den som regel.

 

Det som da var problemet, var at en kodensator i psu'en hadde blitt knerta.. Hvis det sier poff så er det ikke batteriet som er feil.

Men for sikker hets skyld så kan du prøve å måle spenninga på batteriet (skal være 3-3,6v ca..), eller du kan dra ut batteriet samtidig som du trykker inn power-bryter'n.. hvis maskina da starter, så kaster du batteriet og finner et nytt et.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...