Gå til innhold

Menn har 4 ganger så stor sjangs enn kvinner...


Keegar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Menn har 4 ganger så stor sjangs til å bli truffet av lynet enn kvinner... noen som vet hvorfor?: :hmm:

6815005[/snapback]

Nei, det har vi ikke.

 

Men det kan være slik at menn fire ganger så ofte blir rammet av lynet. Og det kan ha med å gjøre at menn oftere oppsøker risiko enn kvinner gjør, og kanskje er treigere til å komme seg innendørs når det blir dårlig vær.

 

Avhengig av hvor man er i verden, kan det hende at menn oftere jobber utendørs, oftere befinner seg på havet osv. Umulig å si uten å vite mer om statistikken som ligger bak påstanden.

Lenke til kommentar
Er ikke det det er basert på trur jeg... du må ha 3 jenter rundt deg for at muligheten for å bli truffet av lynet skal bli jevnet ut... er det 2 jenter er det større sjangs for at du blir truffet enn en av de to... hvis dere skjønner:P

6815281[/snapback]

Forutsetter det at alle er like høye?

Kan det være at menn leder strøm bedre enn kvinner?

Lenke til kommentar
Er ikke det det er basert på trur jeg... du må ha 3 jenter rundt deg for at muligheten for å bli truffet av lynet skal bli jevnet ut... er det 2 jenter er det større sjangs for at du blir truffet enn en av de to... hvis dere skjønner:P

6815281[/snapback]

Forutsetter det at alle er like høye?

Kan det være at menn leder strøm bedre enn kvinner?

6815294[/snapback]

 

 

 

lurer på¨om det er noe med molekyler eller ett annet shitt i menn som tiltrekker seg strøm bedre enn hos kvinner, jeg vet ikke bare spekulasjon ^^

Lenke til kommentar
Altså, ut i fra den vitenskapen jeg har lært av National Georgraphic Channel skal vi menn ha 4 ganger så stor sjangs i å bli truffet av lynet enn kvinner. Har du noe annen forskning som sier imot? :S

6815230[/snapback]

Ikke noe empirisk forskning, men siden det strider mot naturlovene slik vi kjenner dem, så ville det vært et for stort mirakel til å tro på.

 

Da er sansynligheten mye større for at du gjengir noe du har hørt unøyaktig, eventuelt at det du har hørt har vært unøyktig gjengitt. For det er nemlig langt mer sansynlig at det er snakk om at fire ganger så mange menn som kvinner blir truffet av lynet. Det strider nemlig ikke mot naturlovene.

 

Det er nemlig en vesentlig forskjell på at menn oftere blir truffet av lynet, og at menn har større sjanse for å bli truffet av lynet. Grunnen er at menn kan bli truffet av lynet oftere, fordi de oftere er i utsatte situasjoner. Og ikke fordi de oftere blir truffet i en gitt utsatt situasjon.

Lenke til kommentar
Altså, ut i fra den vitenskapen jeg har lært av National Georgraphic Channel skal vi menn ha 4 ganger så stor sjangs i å bli truffet av lynet enn kvinner. Har du noe annen forskning som sier imot? :S

6815230[/snapback]

 

 

denne forskningen bygger på ren statistikk.. dvs.. de BLIR 4 ganger så ofte truffet av lyn.. sansynligheten for at en mann og en kvinne som gjør akurat den samme ktiviteten blir truffet v lyne er trolig omtrent lik (ikke nødvendigvis helt siden menn har mer vann i kroppen osv)

Lenke til kommentar
Men har vel pga en eller annen grunn mer jern i kosten sin og dermed mer jern i kroppen ergo lynet går etter metall. Og massen på en mann er jo normalt sett større en en kvinne sin og.

6817323[/snapback]

 

Many lightning victims had been walking in an open field or swimming before they were struck. Other lightning victims had been holding metal objects such as golf clubs, fishing rods, hay forks, or umbrellas. But even those not holding metal objects are as likely to be struck by lightning as a bronze statue of the same size.

 

Tviler på den teorien Lolliken ;)

Lenke til kommentar

Det er noe med at vi menn har mer testosteron i kroppen enn kvinner, jeg har dette fra National Geographic Channel, My Webpagehttp://science.nasa.gov/newhome/headlines/essd18jun99_1.htm der står det litt om dette men jeg skjønte ikke alt pga det er engelsk:P. Grunner har ikke noe med at menn er større eller høyere enn kvinner, er bare det at vi trekker til oss lyn bedre enn kvinner på en måte, ett eller annet i kroppen vår.., hvis jeg skjønte noe av det jeg leste har det noe med testosteron i kroppen vår.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...