Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ikke bilde ved oppstart av ny PC


Anbefalte innlegg

Heisann. Har nettopp satt sammen en splitter ny maskin, og alt burde funke som det skal, men det gjør det desverre ikke.

 

Sitter her med disse komponentene:

 

MSI K9A Platinum, Crossfire, sokkel AM2.

AMD Athlon x2 64 4200+ AM2

Sapphire Radeon X1900XT

Corsair 2GB DDR2 Twinx2 800MHz

 

Alle vifter snurrer, vifta på X1900XT'en snurrer så jævlig så all bakgrunnsstøy fra familie blir overdøvet, front panelet lyser, cd-rom'en går rundt.

 

Men.. Tastaturet lyser ikke. ;S Skjermen får tydeligvis signaler på et vis, ettersom "Signal lost" ikke blinker lengre.

 

Hjelp en eller annen? Litt raskt takk? :D <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*dytteopp*

Ingen med en eneste fjern anelse? Ikke engang noe dere kan tenke dere? Ett eller annet som kanskje er gåent? Jeg trenger alle tips jeg kan få. Noe jeg kan gjøre eller se etter for å bekrefte om hovedkortet er gåent kanskje? Vil helst sende det tilbake så snart som mulig nemlig, hvis det er hovedkortet som er feilen. ;S

 

Men den minste tanke -kan- være brukbar!

Lenke til kommentar

Etter mye tull og sprell og andre ting som ikke nevnes, har jeg omsider kommet meg inn i BIOSen med én RAM brikke, ingen harddisk, DVD, eller noe annet ekstra.

 

heisann80, kan det være den ene RAM brikken som ikke står i nå som er gåen? Eller skal jeg prøve å sette den inn i en annen slot? I følge manualen til HK skal ( i dette tilfellet ) to brikker stå i DIMM1 og DIMM3 eller DIMM2 og DIMM4.

 

Jeg hadde da satt mine brikker i DIMM1 og DIMM3, hvor det var brikken i DIMM3 som hindret maskinen i å starte.

Lenke til kommentar

Godt mulig minnet ikke fungerer, men tror det er vanligere at minnet og hovedkortet ikke fungerer så godt sammen.

 

Minnet kan du teste med memtest32.

 

Sjekk at spenningene til minnet er riktige i bios.

 

Kanskje vurdere å Flashe bios til en nyere versjon. om du får maskinen stabil med 1 minnebrikke.

 

Hvilken PSU har du? Du kan jo sjekke spenningene i bios.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...