Gå til innhold

Logitech Cordless Desktop Optical


Anbefalte innlegg

Quote:


Den 2002-10-28 19:02, skrev TriNitroToluen:

Tastaturet sitt problem hos meg ved tilkobling med USB er nå da at det kobler ut i hytt og pine, dette også med friske batterier. Et ******* når man er mitt i en CS kamp og blir fryst.


 

jeg har likedan tast. og mus og akkurat dette hadde jeg også problemer med...

SINNsykt irriterende...

MEN så fant jeg på å plugge inn ps/2'en, bare den til tast, usb'en bruker jeg også (finner ikke overgangen fra usb til ps/2)...

og da sluttet problemet helt!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare henge meg på hyllesten. Jeg har hatt første utgave av dette settet siden det kom, og har ikke vært annet enn fornøyd med det. Joda, musa spiser litt batterier, men så bruker jeg den også på ei mørk blå fUnc matte. Og den brukes mange timer om dagen...

 

Jeg syns også det er rart at det ikke er antydning til bokstavslitasje enda, når spacebar har blitt så blankslitt som den har. Tydeligvis ikke bare malt på =)

Lenke til kommentar

Når det gjelder useriøse tester og sponsing er det vel så enkelt som at hvis Ok.no gir topp karakter til ett, eller flere, produkter som i praksis viser seg å være dritt, mister de all troverdighet, og uten troverdighet er de ikke noe, ikke sant?

 

De vil miste alle sponsorer, lesere, hele siden vil til slutt gå i dass. I tillegg kjenner jeg denne gjengen såpass godt at jeg vet at de ikke vil finne på noe tull;)

 

Angående testen vil jeg gjerne uttale meg om musen, da jeg har beukt denne i ca 6mnd i jobbsammenheng.

 

Jeg liker den ikke i det hele tatt.

 

Den fungerer, men den er for liten og puslete, knappene sitter for tett, og du får en unaturlig vinkling på peke og langefinger. I tillegg er scroll hjulet "feil". Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men det føles ikke riktig.

 

Riktignok er jeg en av dem som har ment at MS's sine mus er helt perfekte, og har holdt meg til dem på privat basis siden -94, så det kommer an på hva du er vant med, og hva du selv foretrekker.

 

Funksjonsmessig er det overhode ingenting å si på musen, men pass på å alltid ha "backup batterier" lett tilgjengelig(det er *fryktelig* kjedelig når serverene detter ned, og musen slutter å virke, slik at du må springe vegg-i-mellom for å finne nye;) )

 

Uansett, jeg har nettopp fått et nytt tråløst mus og tastatursett, og det er helt konge. Det er MS Wireless Optical Desktop, og ser slik ut:

 

pc2.jpg

 

Musen er fremdeles bittelitt for liten etter min smak, men fordelen er at den er symmetrisk utformet, og egner seg dermed også for de som bruker "feil hånd".

 

Vel...tror jeg har sagt nok nå, eller hva?

Lenke til kommentar

jaja ... liker de gammle gode Keytronic ergoforce tastetura ... ,men musa har e bytta ut til en logitec mus ... MX 700 med dokingstasjon :smile: trur den har nesten like mange opdatez pr. sek som M$ med 6000 ganger pr sec ... denna har nesten 5500 ... holder i masse vis ... dette e ei mus som burde testas ... No ein vits ... Kva får du vist du krysser ein dame mus ( ja Fi**e ) med ei data mus ? jo du får ei Tulle mus som trur hu vett ALT ... Dårlig ja :razz:

Lenke til kommentar

Hadde Keytronic i 4 år før det var utslitt, sitter nå med MS Internet Pro keyb. Har prøvd en god del forskjellige tastaturer, men aldri kommet over noe som er like bra som mitt Norsk Data tastatur som fulgt med Acer 386'en min i 1990. Hadde det hatt ny kontakt og windowstaster hadde jeg brukt det enda :wink:

 

Quote:

er jo ikke noe lurt å ha tastaturet på en usb-kontakt hvis du har ps/2, det tar jo bare oppe en usb-kontakt du kunne brukt til noe annet....


 

På mitt gir det meg 2 usb-porter på tastaturet, som er fint hvis du har usb-mus og det er langt til pc'en...mindre kabelstrekk. Også raskere å koble til digitalkamera, gamepad/joystick etc.

 

Kanskje ikke helt on-topic men virker som innleggene gikk lengre fra topic etterhvert som jeg kom nedover så...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-29 01:51, skrev Blodhemn:

Jeg har faktisk litt tegn-slitasje på tastene mine.. a,s,d,l,v samt ; og : er spesielt slitte nå..

De er omtrent halvparten så lyse som de andre tegnene..


Jeg er faktisk skuffet over dette. Omtrent de samme tastene er også slitt på mitt tastatur og jeg har ikke brukt tastaturet så ekstremt mye i de 10 månedene jeg har hatt det. Tidligere tastatur jeg har hatt har ikke vist antydning til slitte tegn etter mye mer bruk...

Lenke til kommentar

Quote:


KickF skrev (2002-10-31 18:29):

jaja ... liker de gammle gode Keytronic ergoforce tastetura ... ,men musa har e bytta ut til en logitec mus ... MX 700 med dokingstasjon :smile:


 

Må si meg enig der. Det enkleste er ofte det beste, og KeyTronic er meget bra tastaturer! Sitter med et Keytronic Ergoforce og en Logitech Dual Optical.

Lenke til kommentar

Bare en liten kommentar til at man ikke skal bruke oppladbare batterier.

 

Mus eller tastatur tar overhode ingen skade av å bruke slike. Men du vil antakelig merke at du må bytte batterier litt oftere. Jeg for min del bytter de oppladbare batteriene i musen ca 1 gang i mnd, mens jeg med vanlige alkaliske batterier kanskje kan klare 6 uker. Jeg er ganske sikker på at det er levetid for batteriene mellom hver gang de må skiftes som ligger bak logitechs anbefaling - ingen ting annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...