Gå til innhold

Grensa for å miste lappen i 70 sone?


underground

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jamfør Når er det man kjører så fort at man mister lappen så er grensene:

26 km/t eller mer dersom fartsgrensen er 60 km/t eller lavere

36 km/t eller mer dersom fartsgrensen er 70 km/t eller høyere

41 km/t eller mer dersom du kjører på motorvei med fartsgrense 90 km/t eller høyere

 

Forøvrig, må jeg legge til at 85-90 i akkurat før avkjøringen til Lilleaker er en tanke for høyt...

 

Edit: PerB var visst raskere

Endret av Lomz
Lenke til kommentar
Omtalt allerede i tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=621966

 

Ikke for å gi moralpreken - men på dette strekket er det 70 Km/t  fra før tunnelstart og boksen står etter slutten på tunnelen.

6812212[/snapback]

Men det er også tunell og nedoverbakke. Ikke så lett og se at det går nedover da og det kan fort tippe litt over grensen. Ikke at jeg forsvarer slikt og selvfølgelig skal man jo hele tiden holde øye på hvor fort man kjører. Men pesonlig liker jeg å ha øynene på veien istedenfor plantet i speedometeret ;)

Lenke til kommentar
Vet noen hva grensa for å miste lappen i 70 sona er? Ble blinka i boksen rett ved avkjøringa til lilleaker idag. Speedometeret stod mellom 85 og 90. Er dritredd for å miste lappen nå. Var på vei hjem fra jobb. og plutselig skjedde det desverre. Jeg er ingen råkjører så spar dere moralprekener folkens   :cry:

6812193[/snapback]

Jeg prøver å svare på spørsmålet i stedet for å komme med disse moralpreknene alle andre holder på med, jeg. :roll: Du kjørte helt sikkert etter forholdene og fulgte annen trafikk, og da mener jeg 80-85 i en 70-sone er HELT streit.

 

Du mister ikke lappen for 85-90 i 70-sonen. Dessuten hadde du nok ikke mer enn 80-85 om du hadde 85-90 på meteret.

Endret av spitz
Lenke til kommentar

Her er et bilde jeg har scannet av skjema for forenklet forelegg. Her står det hva du får i bot, og hvor fort du kan kjøre før lappen forsvinner!

 

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=97100

 

I følge den, må du kjøre 106 km/t eller mer for å miste lappen. Så måler boksen deg riktig (Noe den neppe gjør, pga fradrag for noen % osv..) får du 4900.- i bot, og to prikker! Og er fradragene store, får du 3600.- i bot, og en prikk. Siste er vel mest sannsynlig!

Endret av Antarctica
Lenke til kommentar
Har en garmin nüvi 300 med alle fotoboksene. Problemet var at jeg ikke brukte den da jeg kan veien veldig godt og vet godt hvor boksen står. det var tydeligvis idiotisk av meg.  :p

 

 

HELVETE. nå fikk jeg varselet om overtredelse av veitrafikkloven. 90 i 70 sona.

aldri mer. :thumbdown:

6866656[/snapback]

 

 

he he, kjedelig å kvise ei ukeslønning atpåtill når man er på jobb.

Føler med deg jeg...

Lenke til kommentar
Er det noen som faktisk vet hva bot osv blir om man sager ned en fotoboks?

 

Mister man lappen eller noe, må nesten vite det!

6908120[/snapback]

Grovt skadeverk. Undragelse av bot. Det kan bli både fengsel. bøter og inndragelse. Hva rettspraksis er vet jeg ikke, men du blir ihvertfall sliten 8tar tid å sage ned de stolpene der - og du kan lett bli observert av andre).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

trukke det er noen god idè å dra ned fotoboksene. Har sett at det er malt gule smilies på noen av boksene mot kragerø, haha.

 

visst du skal ta midlertidig kverken på en fotoboks så ville jeg nok bare ha dratt noen svarte søplesekker over eller noe i den duren.. Jeg syns ikke boksene er så stort problem at jeg trenger å fucke dem opp.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...