Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Godt signal, men ingen tilkobling


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har problemer med det trådløse nettet. Jeg er nødt til å gå nære den trådløse routeren for å koble meg til. Når jeg først er koblet til kan jeg gå temmelig langt unna og fortsatt ha godt signal.

 

Problemet er at jeg ikke får koblet meg til selv om signalet er godt. Jeg blir nødt til å gå nære.

 

Dette tenkte jeg har sammenheng med at det ved tilkobling kreves en del bredde for å sende og godkjenne wpa og nøkkel. Stemmer dette og ikke minst: Er det noen som har botemiddel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har mulighet, bør du sjekke om problemet oppstår med andre maskiner/kort også. Da kan du se om problemet ligger i router eller din maskin.

 

Du kan også prøve å oppgradere driverene til nettverkskortet ditt. Av og til kan det gjøre underverker.

 

Ellers kan du prøve å oppgradere firmware på routeren.

 

Dessverre er det slik at ikke alle brikkesett til trådløskort fungerer like bra med alle typer routere.

 

Det matrosen sier om å slå av WEP/WPA kan jeg ikke si meg enig i, dersom du ønsker å opprettholde litt sikkerhet i nettet ditt. Det å lure et macfilter er den enkleste tingen i verden.

 

I det siste har jeg sett at det med enkelte "billigroutere" kan lønne seg å bruke WPA TKIP i stedet for WPA AES, da disse av og til ikke klarer å være helt stabile med AES.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...