Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

skal være nettverks assistent på lan


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som kan gi litt info om ip adresser, release og renew av ip, brannmur info og andre ting som jeg burde kunne.

6808396[/snapback]

 

Er kanskje ikke mye nytte å si det, men hvordan ble du utnevnt som nettverks assistent når du ikke kan noe om nettverk? Det du nevner er jo ikke noe du lærer av bare et innlegg på et forum, er et ganske omfattende emne. Søk etter litt informasjon på nettet, men er ikke alt du kan lese deg fram tid, du trenger en del erfaring for å bli flink med nettverk.

Lenke til kommentar
noen som kan gi litt info om ip adresser, release og renew av ip, brannmur info og andre ting som jeg burde kunne.

6808396[/snapback]

Du må nok være litt mer spesifikk på hva du egentlig lurer på. Hva slags info er du ute etter angående IP-adresser?

 

For å bruke release/renew av IP-adresse, så går du på start -> kjør -> skriv cmd -> ipconfig -release / ipconfig -renew. Release vil si at du slipper fra deg IPen, renew betyr at du fornyer IP-adressen (oppdaterer den). Dette kan også gjøres ved å høyreklikke på nettverkstilkoblingen, og trykke reparer.

 

Hvordan nettverks-assistent er det du skal være forresten? En som hjelper folk dersom de har problemer med nettverk o.l? Eller skal du være med å sette opp nettverket?

Endret av jh_
Lenke til kommentar

skal bare være en "avlaster" som gjør at admin crew osv kan gjøre viktigere ting. jeg skal bare sette opp switcher, hjelpe folk med overfølsom brannmur og generelt hjelpe folk med nettverksproblem. og jeg viste det med kjør-->cmd---> osv. men når skal jeg bruke det? jeg er ikke nettverks supersjef bare assistent

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...