Gå til innhold

Emulator. In LINUX


wil

Anbefalte innlegg

jeg vet at det går an å kjøre linux programmer på windows, og windows programmer i linux, men da trenger man en emulator, det vet. noe lignende WineX og Wine eller noe. og da lurer jeg på. hvordan gjør man det hvis man skal starte et windows program i linux, åpnes det i et eget vindu eller......

 

 

PS: hadde tenkt til å teste ut dette, men jeg trenger litt tips.

 

 

 

_________________

Linux Rules Go for it.

 

[ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-10-27 20:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tro det kan dere gjøre i kirka, her VET vi :smile:

 

Wine må installeres og settes opp. Dette er nøye forklart i dokumentasjonen. I tilegg så må programmet du vil kjøre ligge en plass hvor wine vet at det er. Hvis du har mountet windowspartisjonen (usikker på om det gjelder ntfs) så vil wine søke etter den.

 

Når det gjelder kvaliteten på programmene, så er det emulerte programmer, og det vil aldri gi samme ytelse som å kjøre det i windows. Hastigheten er dog akseptabel. Jeg spiller Counter-Strike i wine med 30fps på en 900 Celeron, og det funker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:


Den 2002-10-28 16:53, skrev daffy-:

Det går vel forsåvidt dårlig å kjøre Linux-programmer i Windows da.. Eller.. ?


 

Neida, det går helt utmerket med Cygwin! (http://www.cygwin.com). Har ikke prøvd det ut så mye ennå, så jeg vet ikke hvor knirkefritt det går å kjøre et vilkårlig Linux-program under det - ganske mange programmer kommer etter hvert i egne Cygwin-portinger (?).

 

Så har du installert Cygwin under Windows, og Wine under Linux, da har du vel alle muligheter åpne..?

Hmmm... Kanskje man kan kjøre Cygwin under Wine under Linux... :grin:

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Springbank på 2002-11-24 21:22 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-28 16:43, skrev wil:

ja, takker for svarene. men jeg lurer på er det noen som vet om Wine er installert i Red Hat 8.0, jeg håper det for det er den jeg holder på med nå. det er den beste distroen jeg her prøvd hittil.


 

Wine følger med i redhat. Om du ikke finner det. Så legger du det til på packet manager. (ble dette riktig skrevet?) :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...