Gå til innhold

Muligens defekt hovedkort - symptomer?


Saddlefall

Anbefalte innlegg

Ja, rett på sak...

 

Jeg tror muligens det er noe muffins med DFI LanParty hovedkortet mitt. Enten det eller så er en PCI-slot gåen. Det første som skjedde var i forrige uke, da jeg fikk nytt lydkort (X-Fi Fatal1ty) Jeg installerte kortet (i PCI-slot 2) og det funket fint i en liten stund, så hang maskinen seg plutselig, den frøs helt uten feilmeldinger eller noe, så jeg måtte slå av og på igjen for å få den igang igjen. Da den var oppe igjen, hadde trådløskortet mitt (SMC ezconnect g, PCI-slot 1) forsvunnet uten spor, så da byttet jeg rundt på det og lydkortet. Rebootet og installerte igjen. Etter det hang maskinen seg regelmessing, 2-3 ganger på en dag, samme som første gangen. Jeg byttet så PCI-sloter igjen, lydkortet i slot 2, og trådløskortet i slot 3. Etter det har jeg ikke hatt noen krasj, helt til nå.

 

Da jeg rebootet istad, hadde trådløskortet mitt forsvunnet igjen, så da måtte jeg ta det ut og inn, og installere drivere igjen... og akkurat nå (mens jeg skrev dette inlegget) hang maskinen seg igjen, winamp klikka, men den kom tilbake.. rare greier!)

 

Den har frøset under booting også et par ganger..

Det må være noe galt her.. lurer på om jeg bør bytte hovedkort eller noe, om f.eks lydkortet er i fare eller noe?

 

Jeg har en tv med en bordantenne stående ved siden av PC'en.. kan det ha kommet noe overbelastning fra antennen, statisk elektrisitet eller noe som kan ha skadet noe hvis jeg kom borti antennen pc PC'en samtidig? (noe jeg tror jeg gjorde) Eller er jeg

bare paranoid nå? :p

 

Hva kan være symptomer på defekt hovedkort eller PCI-slot?

 

Mye spørsmål og rot her, men håper det er noen som har noe å komme med! Hjelp! :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt mulig hovedkortet ditt har røket.

Mitt x-fi fatality ligger i skuffen nå fordi 1 pcie slot og alle pcislottene har sluttet å fungere a8n32 deluxe eller hva det nå heter hovedkortet mitt gidder jeg rett og slett ikke å bytte ut da jeg skal ha conroe.

 

 

Prøv andre pci kort, event. reinstallasjon. Samme problemer = kaputt hovedkort.

Lenke til kommentar
Prøvd maskinen uten det trådløse nettverkskortet?

6806592[/snapback]

Nei, men er liksom litt avhengig av det fordi jeg er webstudent.. Men jeg skal prøve det hvis det blir noe mer problemer. Kan få tak i en trådløs usb pin, kanskje det løser seg med den?

 

Kjipt hvis hovedkortet er gåent, stress og bytte :whistle:

 

Skal poste på DFI forumet og se hva de sier der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...