Gå til innhold

WoW og trådløst, mulig å spele?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Har hatt wow kontoen på pause litt over 1 mnd no, men fekk lyst til å spele. Har god tid til speling akkurat no, skulen er ikkje noke stress, og guilden har nett downa raggy :)

På hybelen skal vi få ei 12mb linje frå telenor den 13sep.

Eg bur kollektivt, deler samme linje med 15 andre. Alle har ikkje pc då.

 

Kva er sjansen for at wow vil virke stabilt? Dersom det blir sånn dc kvert 5 min pga nettet mitt her, gidder eg mest sannsynleg ikkje å starte igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann!

Har hatt wow kontoen på pause litt over 1 mnd no, men fekk lyst til å spele. Har god tid til speling akkurat no, skulen er ikkje noke stress, og guilden har nett downa raggy :)

På hybelen skal vi få ei 12mb linje frå telenor den 13sep.

Eg bur kollektivt, deler samme linje med 15 andre. Alle har ikkje pc då.

 

Kva er sjansen for at wow vil virke stabilt? Dersom det blir sånn dc kvert 5 min pga nettet mitt her, gidder eg mest sannsynleg ikkje å starte igjen.

6803054[/snapback]

Om det er mange ivrige nedlastere i kollektivet ditt blir det fort problemer, men med en avansert ruter skal det være mulig å begrense hastigheten til hver enkelt beboer.

Lenke til kommentar
Vel innen dette med torrents og andre former for nedlasting, trur eg ikkje det blir stort problem. Dersom vi skal bruke torrents, må det kun bli om natta, slik at det ikkje øydelegger for andre. Uansett er husverten streng med sånt:p

 

Men er trådløst stabilt nok?

6803127[/snapback]

Er ikke optimalt, men fungerer stort sett tilfredsstillende her. Litt lag må du regne med, men det er fullt spillbart.

Lenke til kommentar

Jeg har trådløst nettverk til hovedPC'en hjemme. 108Mb router og trådløskort, og et par retningsbestemte antenner - signalsttyrke 98-100%. Har ping på ca 50 i WOW, og merker ingen forskjell på om jeg bruker trådløst eller kabel. Overføring av filer trådløst i LAN går med 40-50Mbps reell hastighet :) . Selvfølgelig blir det fort problemet hvis signalstyrken på trådløsnettet faller under 50-60%.

 

Det er med andre ord mulig å få et trådløsnett til å fungere så å si som en kabel, men det krever litt innsats, og ikke for stor avstand til routeren.

Lenke til kommentar

Prøvde i dag med ein kamert sin konto, min er frozen og funker ikkje med visa å betale:s, men då hadde eg 150 i ping. Dette med ei 3mb linje. Var på dagtid so mesteparten var nok på skulen men.. Trur det vil funke fett når vi får oss 12mb linje:)

Routeren vil nok befinne seg ganske nærmt, muligens mellom ein vegg/tak so det er ikkje so gale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...