Gå til innhold

Meget rimelig bærbar PC - Anbefalinger?

stian-hg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

En venninde av meg er på jakt etter en meget rimelig bærbar PC. Den skal utelukkende brukes til MSN, surfing, nedlasting og musikk- og videoavspilling. Selvfølgelig må den ha innganger som USB og FireWire samt trådløst nettverkskort. Størrelsen er jeg mer usikker på, men den bør ikke ha større skjermflate enn rundt 15".

Har aldri vært særlig klok på den bærbare verdenen av PCer så anbefalinger fra dere med peiling settes stor pris på!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei ville tatt enn tiit på DENNE fra Elkjøp.

Den har trådløst nettverk, USB, FireWire, Minnekortleser, etc. altså en perfekt PC til bruk for din veninne.

I forhold til andre PC-er har den litt liten harddisk men har en mye bedre prosessor enn andre PC-er i samme prisklasse. Kjøpte den selv fra nettbutikken til Elkjøp og hentet den før helgen. I dag har jeg nettopp bestilt en til som søskenbarnet mitt skal ha, absolutt verdt pengene!

Ser bra ut, er bra ut og ikke minst... den er billig :)

Endret av Kameragutten
Skrevet
Hei ville tatt enn tiit på DENNE  fra Elkjøp.

Den har trådløst nettverk, USB, FireWire, Minnekortleser, etc. altså en perfekt PC til bruk for din veninne.

I forhold til andre PC-er har den litt liten harddisk men har en mye bedre prosessor enn andre PC-er i samme prisklasse. Kjøpte den selv fra nettbutikken til Elkjøp og hentet den før helgen. I dag har jeg nettopp bestilt en til som søskenbarnet mitt skal ha, absolutt verdt pengene!

Ser bra ut, er bra ut og ikke minst... den er billig  :)

6805551[/snapback]

Har akkurat kjøpt 2 stykker av samme modell; en til mor og en til svigermor. Selv om den bare har 40gb harddisk og 512 ram, så holder dette til normalt bruk. Det er viktigere at Pc`en har en ganske rask Intel Core Solo prosessor på 1,86ghz samt Intel 945 brikkesett med innebygd GMA 950 grafikk. Denne grafikkløsningen har blant annet støtte for aeroglass i Windows Vista. I tillegg har den Intel trådløst nettverkskkort med støtte for både a,b og g.

PCèn er stillegående, strømgjerrig (hvis du klokker ned prosessoren varer batteriet minst 3,5 timer) og den blir ikke særlig varm. Skjermen er matt = dvs. lite reflekser i skjermbildet. Byggekvaliteten er ikke imponerende, idet både skjerm og tastatur gir noe etter hvis du trykker på det. Men til den prisen er jeg allikevel imponert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...