Frink Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Har et par spørsmål ang. boxed-vifter på P4: * Har hørt at de er stille, men har dere noen dB-verdi? * Hva ligger temperaturene på en uoverklokket CPU med boxed? * Hvor langt kan man evt. overklokke stabilt med boxed? På forhånd takk :smile:
khmoe Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Tempen kommer vel ann på Mhz på cpu'en, min lå på ca. 40-47grader full load. 60Grader ved 147MhzFSB. Den kunne vært stillere, men husk at det er 3-4 forskjellige vifter å ribber som følger med orginalt, jeg har hørt noen som er veldig stillegående. Håper dette svarer for noe.
Frink Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Skrevet 27. oktober 2002 Joda, ga meg fine svar det :smile: Men lurer enda på dB-verdi på f.eks 2.4, 2.53 eller 2.6. Litt dumt at Intel ikke setter dB-verdier på boxed-viftene...
siDDis Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 kjøp ein alpha hs og ein papst vifte heller koster 500kr extra men langt betre og meir stille kjøling
Frink Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Skrevet 27. oktober 2002 Har planer om å skifte vifte og slikt, ville bare gi boxed-vifta en liten sjans :wink: Er nysjerrig på hvor bra den er...
siDDis Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 det er meir stress når du skal skifte ribbe seinare :wink: mykje arbeid med å skru ut nesten alt sammen
kindings Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 1) dB er en relativ skala, men mener jeg har sett rundt 20 dB en eller annen plass. Dessuten kjører boxed viften mellom 3000-4000 RPM alt etter load(min gjør ihvertfall det), større hastighet=mer støy. 2) Uoverklokket ligger min på rundt 30grader(1,8GHz P4 NW). Overklokket 1,8@2,2 ca 35grader idle(rett under 50 full load). Sef kommer faktorer som romtemp/kabinett temp etc inn i bildet her. 3) Databasen til http://www.overclockers.com har en bra oversikt over hva de forskjellige CPUene klarer, her står det også som regel hva slags kjøling de bruker. Min CPU kjører bla fint på 2,4GHz med standard kjøling, jeg pysekjører den litt :smile: Festene til boxed er også ganske så geniale, ihvertfall i forhold til dem jeg hadde på Athlonen min. Kjøleren var festet til selve socketen, tåpelig ide. Tviler på at en dyr papst løsning vil gi deg veldig mye mer, skjermkortet mitt bråker faktisk mer enn P4 kjøleren..
Prog_Kick Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 boxed vifta er helt grei den,greide og holde min [email protected] under 65 grader ved 1.75vcore men anbefaler en bedre hvis du vil OC :smile:
Frink Skrevet 27. oktober 2002 Forfatter Skrevet 27. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-27 22:18, skrev kindings:1) dB er en relativ skala, men mener jeg har sett rundt 20 dB en eller annen plass. Dessuten kjører boxed viften mellom 3000-4000 RPM alt etter load(min gjør ihvertfall det), større hastighet=mer støy.2) Uoverklokket ligger min på rundt 30grader(1,8GHz P4 NW). Overklokket 1,8@2,2 ca 35grader idle(rett under 50 full load). Sef kommer faktorer som romtemp/kabinett temp etc inn i bildet her.3) Databasen til http://www.overclockers.com har en bra oversikt over hva de forskjellige CPUene klarer, her står det også som regel hva slags kjøling de bruker. Min CPU kjører bla fint på 2,4GHz med standard kjøling, jeg pysekjører den litt :smile:Festene til boxed er også ganske så geniale, ihvertfall i forhold til dem jeg hadde på Athlonen min. Kjøleren var festet til selve socketen, tåpelig ide. Tviler på at en dyr papst løsning vil gi deg veldig mye mer, skjermkortet mitt bråker faktisk mer enn P4 kjøleren.. Takk takk :smile: Hjalp mye!
sete Skrevet 27. oktober 2002 Skrevet 27. oktober 2002 Anyway, du hører ikke boxed vifta uansett. Hos meg hører jeg bare PSU, ikke CPU vifte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå