Gå til innhold

40" LCD eller 42" Plasma? Trenger litt bistand!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har lest den svært så nyttige kjøpsguiden som er sticky, men har et par spørsmål rundt et par TV'er, og håper å få noen brukererfaringer.

 

Jeg har idag en "vanlig" 29" TV. Den kostet 3500,- i 2001, og er klar for pensjon eller som en TV jeg kan bruke i tordenvær (;)). Jeg har nå litt penger til overs, og ønsker å unne meg selv en skikkelig TV.

 

Dilemmaet mitt er som følger: Jeg ser forholdsvis mye på TV (det blir mye fotball), og får signaler fra parabolantenne. Jeg spiller litt xbox også (ikke 360), og ser litt på film i ny og ne. Har jeg forstått det riktig om det er lurest av meg å gå for plasma hvis jeg skal velge i forhold til hva jeg bruker TV'en til? Er LCD-TV'er virkelig så sære på signaler fra f.eks. parabol, som jeg syntes jeg leser "overalt"?

 

Jeg har funnet et par interessante TV'er:

 

LCD-TV:

 

Samsung LE40R72B

Samsung LE40S71

 

Plasma:

 

Hitachi 42PD7200

 

Jeg ser Hitachien får mye gode skussmål, men jeg har også skjønt at Samsung har et svært godt rykte i LCD-TV verdenen.

 

Hva syntes dere? Jeg vil gjerne få bestemt meg innen onsdag kveld, så jeg får TV'en hjem i stua innen lørdag, klar til en helg med fotball :love:

 

På forhånd takk!

 

EDIT: Vil holde meg rundt 15000 kr.

Endret av mabbutt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...