Gå til innhold

Kjøleribbe feste manglet!


treepid

Anbefalte innlegg

Hei igjen

 

Kjøpte nylig ett demo hovedkort(abit bd7) på komplett.no

Jeg kjøpte også en celeron 1,7 ghz boxed

Det jeg ikke visste var at det ikke var noe å feste kjøleribba/vifta til på hovedkortet. Rart ikke intel legger ved den festeanordningen.

Noen forslag?

 

mvh,

 

t

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

beklager hvis jeg skrev det som det kunne misforstås;

men det jeg mente var at den delen som settes på hovedkortet som festeanordningen til festes på mangler.

 

var med i cpu forpakning:

cpu , feste bøyle , kjøleribbe

 

manglet :

feste sokkel (tror jeg skal skrus på hovedkortet)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-27 15:14, skrev treepid:

Hei igjen


Kjøpte nylig ett demo hovedkort(abit bd7) på komplett.no

Jeg kjøpte også en celeron 1,7 ghz boxed

Det jeg ikke visste var at det ikke var noe å feste kjøleribba/vifta til på hovedkortet. Rart ikke intel legger ved den festeanordningen.

Noen forslag?


mvh,


t



 

Dessverre har ikke du krav på noe som helst, varer som er demobrukt forekommer slik at ikke alt nødvendigvis skal komme med som er i original forpakning. Har du lest over "reglene" ved kjøp av demobrukte varer? :wink:

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal festeanordningen til kjøleribben følge med! Ring til komplett og be dem sende deg en, hvis ikke er det bare å returnere hele kortet (14 dagers angrefrist). På demovarer kan det mangle ting som manualer eller det er skadet innpakning, men en så vital del som festeanordningen til kjøleribben skal selvfølgelig ikke mangle med mindre du er informert om dette før du handler.

 

Dersom du ikke ønsker å returnere kortet, er det sikkert noen som har en slik bøyle liggendes etter montering av en større kjøleribbe. Kanskje de kan selge den til deg for en billig penge.

 

Det er forresten ikke Intel som leverer denne festeanordningen, det er hovedkortprodusentene.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte et demobrukt Abit-BD7-RAID, samt p4 1.8 NW

fra komplett for en stund siden.

 

Da jeg mottok pakken var det kun selve HK, ingen manualer, kabler eller festeanordning! Gjett om jeg freaket ut? Dette var sevfølgelig på en lørdags formiddag, så hadde ikke sjangs å få fatt i komplett og kjefte dem huden full... Skjekket siden til demo-kortet på komplett.no: Under info stod det faktisk med store fete bokstaver:

Erstatning fra leverandør. OBS! KUN KORT!

 

På en lørdag, full av forbannelse, var gode råd dyre.

Fant fram drillen og drillet et lite skruhull i hvert hjørne av kjøleribba. Deretter skrudde jeg kjøleribba fast fra undersiden av hk (gjennom de 4 hullene rundt sokkelen) med lange skruer og noen skiver... Det funket fin-fint det....

 

Men vær inderlig nøye med selve skruinga, det skal være så jevnt som mulig trykk. Ikke vær redd for å ta litt i, kjerna på p4 tåler en dampveivals, men det gjør ikke HK'et ditt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...