Gå til innhold

kjøp av pc 10 000max (trenger hjelp)


Anbefalte innlegg

^^Ikke relevant^^: Selger da ene mopden min om en ukes tid og trenger i forbindelse med det hjelp til å kjøpe ny pc helst så billig som mulig =)(men allikevel kraftig)

 

RELEVANT:

skal da ha nytt HK+CPU+SKJERMKORT+MINNE+strømforskyner. gamle systemet mitt er amd xp2500,radeon9800pro og 2048mb ocz ram. vil da ha ett nytt systeim som peiser det gamle ganske kraftig så vil ha det beste man kan få for pengene, men også så økonomisk som mulig. Pcen skal brukes mest til spilling og musikk og andre kontor oppgaver(msn,musikk,film) skal ikke drive med noe video/musikk encoding/decoding.

har fra før noen tanker om oppsett som står under hver kategori. all hjelp mottas med takk =)

 

CPU:

har tenkt på conroe og da e660(siden det er 4mb cach i stedet for 2 som på e6300) men kom gjerne med forslag

 

Hk:

har jeg null peiling på (vil ha ett som er så billig som mulig, trenger ikke sli eller noe annet fancy greier, eneste er at det skal kunne være tilkobling til 3 hardisker og en dvd spiller) skal også være mulig å klokke litt sånn så jeg får e6660 opp i e680 hastighet(skal ikke være noe stor klokk siden skal klokke med luftkjølern)

 

skjermkort:

skal være ett som kan drive alle spill på ganske bra grafikk, trenger ikke kjøre i 1600x1400 oppløsning men i hvertfall i 1280x1024 på MAX grafikk.

 

tenkte da på atix1900xt men kom gjerne med andre forslag.

 

Minne: skal være 2048mb og ellers så billig som mulig men bra nok til å få klokket cpuen opp litt med luftkjøling.

 

strømforsyning: en som kan takle systemet, kommer ikke til å kjøre sli så trenger ikke 600W lissom :p

 

Kom med forslag til oppsett :) kan like godt være ett amd system viktigste er at det ikke skal oppgraderes noe på ett par år og bør derfor være fremtidsrettet. Pris 7-10000 helst så nærme 8 000 dere får til, men gjør ikke noe om dere går over så lenge de ekstra kronene gir en del ytelse for pengene.

 

MVH Petter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...