groenlid Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Har en brukertabell inneholder de vanlige tingene som navn, id osv. Den inneholder også "innlogginger", som jeg gjerne vil vise antall innlogginger på den bestemte bruker. Første tanke var da en UPDATE spørring i sql, men er litt usikker hvordan den skal se ut. Om jeg kan kjøre alt på en linje eller om man først må hente ut den gamle innloggingsantallet, så å legge til en og tilslutt legge det nye tallet inn i sql tabellen igjen? Eks 1: $innlogginger = mysql_query("SELECT innlogginger FROM $tabell_brukere WHERE id = '$_COOKIE[id]'"); $innlogginger_ny = $innlogginger++; mysql_query("UPDATE $tabell_brukere SET innlogginger = '$innlogginger_ny' WHERE id = '$_COOKIE[id]'"); Eks 2: mysql_query("UPDATE $tabell_brukere SET innlogginger = innlogginger++ WHERE id = '$_COOKIE[id]'");
Gjest Slettet+142 Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 (endret) #1: har du prøvd de du allerede har vist eksempler for? #2: mysql_query("UPDATE $tabell_brukere SET innlogginger = innlogginger+1 WHERE id = '$_COOKIE['id']'"); denne skal funke fint. tror ikkje ditt eks.2 virker.. Endret 2. september 2006 av Slettet+142
groenlid Skrevet 2. september 2006 Forfatter Skrevet 2. september 2006 den funket den vettu mariyo. slike slurvefeil som er irriterenes til de grader. glad jeg har diskusjon.no. hehe men takk ihvertfall og god helg
xqus Skrevet 2. september 2006 Skrevet 2. september 2006 Litt offtopic nå, men ser du bruker cookie data rett i mysql spørringen. Cookie data er user input, og bør derfor escapes på samme måte som POST/GET data. Dette ville jeg gjort: mysql_query("UPDATE $tabell_brukere SET innlogginger = innlogginger+1 WHERE id = '".mysql_real_escape_string($_COOKIE['id'])."'");
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå