Gå til innhold

La humla suse


Rainbow

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått meg Canon EOS 350D nå, så jeg driver og tester det ut. Var ute i hagen og tok noen bilder når jeg fant denne humla. På dette bildet var jeg akkurat litt for sent ute, men jeg synes likevel det var et av de bedre. Håper på tips om hva jeg kan forbedre og tenke på neste gang.

Bildet har vært en tur innom photoshop og fått litt oppfrisking av farger

post-23914-1157117084_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du ser på dette bildet er IKKE blomstrene, men humla. Dessverre er den helt ute av fokus. Hvis humla skal være med på bildet, burde du ha fokusert på den. Hvis det er blomstrene du ønsker å vise, burde du ha beskjært bildet slik at humla ikke kommer med. Hvis du ønsker å vise begge deler, burde begge deler vært i fokus. Slik det er nå virker humla veldig forstyrrende. Men øvelse gjør mester. Stå på! :)

Lenke til kommentar

det var i grunnen humla jeg tok bilde av, men som jeg skrev var jeg ørlittegran for sent ute slik at humla fløy sin vei. Ikke helt det jeg var ute etter, men jeg synes effekten av det var moro. Om jeg hadde kunne fått humla i fokus hadde det blitt bedre som du sier, men jeg klarer ikke alt på engang. Må lære noe i morgen også

Lenke til kommentar

Nok et bevis på at macro/nærbilder er grusomt vanskelig. Et bittelite fokusområde gjør det vanskelig å treffe, men med øvelse treffer man til slutt 9 av 10 ganger. Manuell fokus er greit å bruke da. Litt synd med timingen, for det kunne vært ganske pent om humla var i fokus. Nå blir den bare et forstyrrende element i bakgrunnen. Plasseringen er ikke dum, men fokus er på feil sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...