guardianpegasus Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Så denne filmen i går, "Metal, A Headbanger's Journey". http://www.imdb.com/title/tt0478209/ De fleste av oss her kom vel litt sent til festen. For meg var det hvertfall veldig morsomt å se hvordan metal først oppstod og utviklet seg og hvordan religiøse grupper og foreldre freaket ut, og metallen utnyttet dette til sin fordel.
H4ngm4N Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Synes det var en veldig fin dokumentar. Spesielt morsomt var den norske black metal biten. Holdt på å dette av stolen av latter under interviewet med Mayhem. Og Gaahl var like kul som alltid.
huf Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Såg den filmen for ei god stund sidan, heilt grei. Huska eg var litt ueinig i sjangerinndelinga dei laga til, men absolutt ein film folk bør ha med seg. ""Oppklarar"" på ein grei måte dette med religion/"satan" og metall.
Jernlov Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Det er vel ikke OT det, men trur de fleste i Backstage har sett den. God underholdning i grunn. Kan også plukke opp litt om man ikke visste så alt for mye fra før. Den norske delen er ganske teit ja, huff. Hehe
guardianpegasus Skrevet 31. august 2006 Forfatter Skrevet 31. august 2006 Jeg er stygt redd for at mange som ser filmen ikke helt "skjønner" den delen, og sitter igjen med inntrykket at vi nordmenn virkelig er gale :!:
NightKeeper Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Fyren som laget A Headbangers Journey har også laget en nyere doku om Norsk Black Metal.
F.Mackey Skrevet 31. august 2006 Skrevet 31. august 2006 Jau, men generelt er det bare mannskit for uopplyste, kom ikke som et sjokk på meg noe av det de opplyste om i den filmen.
guardianpegasus Skrevet 1. september 2006 Forfatter Skrevet 1. september 2006 Nightkeeper, jeg finner ingen referanse på IMDB til den andre filmen... vet du hva den heter?
H4ngm4N Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Metal: A Norwegain Black Metal Documentary. Ikke aller værst den heller, men også den er alt for kort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå