Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL2+ og ping?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

sitter for tiden med 3000/600-linje fra Nextgentel, og vurderer å oppgradere til ADSL 2+. Dere som har ADSL 2+ (evt oppgradert fra vanlig ADSL), har dere merket noe endring i ping, f.eks. i online-spill som Battlefield 2? Ser bare for meg at det kan bli flere "lost packets" og slikt når man øker overføringshastigheten, uten at jeg har noe særlig kunnskap om selve teknologien. Leser jo stadig vekk om ustabile ADSL 2+ -linjer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du vil merke så veldig stor forskjell på pingen siden det går mer på hvordan man blir "route'a". Jeg har testa en del isp'er og de som router best til spillservere i Europa med tanke på ping er etter min erfaring er Telenor. Men du får jo bedre nedlastings hastighet med ADSL 2 uansett, og så får du håpe at linja er stabil.

 

Hei,

 

sitter for tiden med 3000/600-linje fra Nextgentel, og vurderer å oppgradere til ADSL 2+. Dere som har ADSL 2+ (evt oppgradert fra vanlig ADSL), har dere merket noe endring i ping, f.eks. i online-spill som Battlefield 2? Ser bare for meg at det kan bli flere "lost packets" og slikt når man øker overføringshastigheten, uten at jeg har noe særlig kunnskap om selve teknologien. Leser jo stadig vekk om ustabile ADSL 2+ -linjer...

6773843[/snapback]

Lenke til kommentar

ADSL2+ er i grunn akkurat det samme som ADSL, bare at standarden er utvidet til å takle "tettere" signaler når en god fysisk linje er tilgjengelig, for å kunne oppnå høyere hastigheter.

 

med andre ord, så får du nok akkurat lik responstid på pakkene. Pakketap skal du i utgangspunktet aldri få ved midnre det er noen form for feil, så ved mindre du er plaget av betydelig pakketap nå, så får du det neppe ved overgang til 2+ heller.

 

Om noe, så tjener du nok heller 1-3ms på store pakker, rett og slett fordi overføringstiden reduseres når hastigheten blir større. SOm regel merker du dog lite av sånt i spill og lignende, sidene de individuelle pakkene esom regel er for små til at overføringstiden for hver enkelt blir noe betydelig.

 

Har selv hatt ADSL før, og nå ADSL2+

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det stemmer nok at man kan få mellom 2-10 ms bedre ping ja. Det er vel det jeg har konstatert også.

 

Kan man switche fra Interleaved og Fast manuellt da ? Kommer kansje ann på hvilken type modem man har ?

 

har forstått det slik at svar tiden kan også påvirkes av adsl metoden som modemet er oppkoblet med:

interleaved eller Fast

 

til meg har den vippa automatisk frem og tilbake på disse teknologiene.

jeg har ngt adsl2+ ;)

6775760[/snapback]

Endret av ReFuse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...