Gå til innhold

HJELP!!! overklokking!! AMD athlon 1200@1600 hva gikk galt?


Phataas

Anbefalte innlegg

Jeg gjorde en feiltagelse og trykket ja i BIOSen når det stod om jeg ville sette CPU fra 1200til 1600mHz (DUM!).

 

Men det som er hovedtingen er om bare CPU går ved overklokking eller hovedkort eller begge, jeg vil gjerne ha et bra og godt svar om hva jeg må kjøpe nytt.

 

Når jeg skrur på PC'en bare vil ikke skjermen vises men det er ikke grafikkortet som har gått har prøvd et annet.

 

Spørsmål: Hovedkort eller CPU eller begge deler?????

 

Phataas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er heldig har ikke noe gått i det hele tatt.. Mest sansynlig er det bare CPUen som er klokket så høyt at PCen nekter å starte. Du kan prøve å resette biosen på HKet ditt. Det kan løse problemet. Dette gjøres som oftest ved hjelp av jumpere på HKet. Se i manualen for ditt HK hvordan du gjør det..

 

Lykke til! :wink:

 

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Asus hovedkort har ikke jumper for å reset'e BIOS , den er borte! Men du finner to punkt i nærheten av ide-kontrollerene som ligger ett par mm fra hverandre , hvor denne jumperen burde være! Er nok å kortslutte disse to trykke på powerknappen! Neste gang du da startet maskinen ,skal den være nullstillt! Eller du kan gjøre det enkelt og ta ut bios-batteriet ett par minutter, når du setter dette inn er også alt nullstillt!

 

Prossessoren og hovedkortet vil nok ikke gå i stykker selv om du stiller FSB'en feil!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...