Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Aktivering av trådløst, isp forlanger 599 for det.


Anbefalte innlegg

Har i dag Tafjord mimer som isp, fikk nytt adslmodem/router. Innebygd i denne routeren er der eit trådløst ap.

 

Mimer forlanger 599 for å aktivere dette. Modemet der er snakk om er eit Vood 453w.

 

I manualen som mimer leverer med modemt står det at brukernavn og passord til routern skal være Admin/vood. Den menyen man då kommer inn i har man ikkje tilgang på alt. Der er en annen konto som standard har brukernavn Conf/admin, men dette passordet og/eller brukernavnet er endret.

 

 

Noen som har noen tips på korleis få tilgang til Conf menyen??

Endret av leffa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo HELT bak mål. Jeg mener at når du har en router hjemme hos deg selv så skal du selv kunne logge deg inn på den. Selv om det kanskje er deres eiendom så er den i ditt hus, og du bør kunne logge deg inn på den. Å ta over 500 bare for å aktivere trådløst nett i den er helt håpløst.

 

Dette innlegget hjelper deg vel ikke stort, men det er bare mine meninger.

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips på korleis få tilgang til Conf menyen??

6760726[/snapback]

Det er nok en reset-knapp på modemet som du kan bruke. Da kommer du inn i menyen, men ikke regn med å komme på nett etterpå.

6775569[/snapback]

 

 

De tar vel også 599 for å konfigurere modemet igjen om man trykker på resett-knappen, samt at man må sende det inn/levere det. Mener jeg å ha lest/hørt

Endret av KenBjork
Lenke til kommentar
En kompis av meg har samme modemet. Han trykkte vilt på menyknappene og pluteslig fikk han opp en ny knapp. Det var i Admin menyen.

6775909[/snapback]

 

 

Vel får prøve denne teknikken her og romstrere vilt rundt om kringe inne i admin delen.

 

Sku tru der var metoder man kunne nytte seg av for å finne passordet eller bare resete passordet på conf menyen uten å resette resten av det som er lagret der.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...