Gå til innhold

Noen som studerer rettsvitenskap (jus)


SKS

Anbefalte innlegg

Tenker å studere jus til neste år, kom ikke inn i UIO i år og hvis jeg ikke kommer inn neste år heller så skal jeg ta på treider.

 

Er juss vanskelig å studere? Jeg har interesse for lover og regler osv og liker og lese så tenker det burde gå greit.

 

Noen her som studerer juss på treider, isåfall hvordan er det der?

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenker å studere jus til neste år, kom ikke inn i UIO i år og hvis jeg ikke kommer inn neste år heller så skal jeg ta på treider.

 

Er juss vanskelig å studere? Jeg har interesse for lover og regler osv og liker og lese så tenker det burde gå greit.

 

Noen her som studerer juss på treider, isåfall hvordan er det der?

 

På forhånd takk

6759170[/snapback]

Heisann.

 

Jeg studerer jus. Første året på treider nå. Storfornøyd.

Treider leier stortsett inn de beste foreleserene. De er både talentfulle, samtidig som de er "ungdommelige" og får en spesiell kontakt med klassen som gjør at du får mer lyst til å følge med.

 

Andre fordeler er kollokviegruppene med advokater og jurister tilstede som går rundt og hjelper med hvordan oppgavene skal forstås, tolkes og løses. Det er veldig greit.

 

Om det er vanskelig å studere blir en litt rar måte å se det på. Bortsett fra noen emner, så er det meste ganske enkelt å forstå bare du leser bøker av riktige forfattere. Det er, på en annen side, MYE å lese. Du må legge opp til 8-10 timers "arbeidsdager" hver dag, hele uka.

 

Håper det svarte på noen av spørsmålene dine.

 

- Plomma

Lenke til kommentar
Tenker å studere jus til neste år, kom ikke inn i UIO i år og hvis jeg ikke kommer inn neste år heller så skal jeg ta på treider.

 

Er juss vanskelig å studere? Jeg har interesse for lover og regler osv og liker og lese så tenker det burde gå greit.

 

Noen her som studerer juss på treider, isåfall hvordan er det der?

 

På forhånd takk

6759170[/snapback]