Gå til innhold

RSX - Mye bedre en forventet?

asia_hills

Anbefalte innlegg

Skrevet
hvorfor vil prisen bli så mye høyere hvis man setter inn en brenner i BD?

kan tenke meg at det selges på markedet for en heftigere pris,

men er det i realiteten så mye dyrere og legge til skriveegenskap på drevet?

6757902[/snapback]

Ja, det er en ny teknologi, den er ikke skikkelig i masseproduksjon enda. LG for eksempel har nylig annonsert en Blu-Ray brenner til PC. Den vil koste 7000,-, og den er ikke lansert enda. Så du kan jo tenke deg. På sikt vil det selvfølgelig bli mye billigere, men det er enda et stykke frem i tid.

6757987[/snapback]

og jeg som trodde at de bare venta med å selge billige brennere for å melke markedet med rene spillere først.

kan egentlig ikke tenke meg at det er så himla dyrt for de ekstra delene..

noen som vet hvordan optiske lagringsmedier fungerer i detalj her?

gjerne forklar forskjellen på lesing/skriving og eventuelt hvorfor noen deler skulle være veldig dyre, industrien har jo lenge produsert optiske medier nå så denne techen burde jo vært optimalisert og godt utprøvd allerede

hvis ikke blir jeg nødt til å lese wiki/howstuffworks og komme tilbake og forklare :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ikke ps3 være veldig lett å lage homebrew for? Viss dette er tilfelle og den til gjengjeld blir cracked ganske fort, så villle vel det å inkludere bd-brenner å skyte seg i foten, pirate-wise. Da trenger du ikke engang pc for å piratkopiere et spill.

Og siden sony må ut me 1500 millioner i forbindelse med batterisaken, så vil jeg tro de har lyst til å beholde alle inntektene de kan få.

Skrevet
Skulle ikke ps3 være veldig lett å lage homebrew for? Viss dette er tilfelle og den til gjengjeld blir cracked ganske fort, så villle vel det å inkludere bd-brenner å skyte seg i foten, pirate-wise. Da trenger du ikke engang pc for å piratkopiere et spill.

Og siden sony må ut me 1500 millioner i forbindelse med batterisaken, så vil jeg tro de har lyst til å beholde alle inntektene de kan få.

6758099[/snapback]

hehe, ja og du har sikkert rett.

bare dumme meg som håper på at det ligger noe i ryktet om DVR funksjonalitet,

hvilket bedre supplement kunne det fått enn en BD-brenner? :love:

Skrevet

6758099[/snapback]

hehe, ja og du har sikkert rett.

bare dumme meg som håper på at det ligger noe i ryktet om DVR funksjonalitet,

hvilket bedre supplement kunne det fått enn en BD-brenner? :love:

6758128[/snapback]

Nei for frode forbruker hadde det jo vært topp, om det ikke førte til ekstra kostnader. Men siden sony antakelig kommer til å levere egne stasjonære BD-brennere som antakelig blir like dyre som dvd-brennere var i begynnelsen, så finner jeg det ikke mye sannsynlig at de vil inkludere det i ps3, der du i tillegg får med en konsoll av ypperste klasse, stor harddisk, internet surfe mulighet(?) og giant enemy crabs.

Men alt er jo mulig.

Skrevet

Ikke for å være kjip, men dette "RSX er mye bedre enn sony sier"-ryktet virker jo bare helt teit.

Hvis RSX virkelig var så sinnsykt bra, ville det ikke da vært sannsynlig at:

1. SONY fortalte forbrukerne om det for å skape hype? Hvis det er noe sony gjør, så er det jo nettopp å skape hype om ting.

2. Fortalt utviklerne om det, slik at de kunne lage bedre spill.

Når sony da ikke nevner RSX i det hele tatt (omtrent), kan det da være fordi:

1. RSX er så sinnsykt bra at de ikke tør å fortelle om det

2. RSX ikke er så sinnsykt bra, slik at det lurere å hype cell i stedet

Skrevet (endret)
synd at du ikke klarer å se det positive i forbedringene.  :)

for å være ett spill av den første bølgen så synes jeg resistance ser farlig bra ut,

begynner nesten å skjelve av tanken på de neste bølger med spill som kommer for ps3 når allerede de første spillene ser så bra ut.

kanskje senere spill ikke vil være så veldig langt fra 2005 demoene?

tror uansett ps3 vil være uendelig mye nærmere den målsettingen når de siste bølgene med spill kommer fra konsollene

6757829[/snapback]

Man må være realistisk. PS3 vil ikke komme opp mot slik grafikk vi så på E3 2005.

Du må ha langt bedre maskinvare og ikke minst GPU for å rendre noe som vi så ala motorstorm E3 2005.

Greit at dere PS3 klubben ønsker å få en bad ass maskin som banker X360 men det vil ikke skje. Med 256 minne til system og 256 minne til GPU vil den aldri klare det.

Ingen tvil at det blir bra, men for de som kjøper denne maskinen til 6000 for å få noe som er bedre enn X360 på det grafiske kommer til å føle seg ganske snytt.

Jeg sier igjen. Jeg blir overasket hvis spill vil komme opp på det nivå som vi har til X360 i dag

Endret av avanore
Skrevet
Ikke for å være kjip, men dette "RSX er mye bedre enn sony sier"-ryktet virker jo bare helt teit.

1. SONY fortalte forbrukerne om det for å skape hype? Hvis det er noe sony gjør, så er det jo nettopp å skape hype om ting.

6758486[/snapback]

Jeg hadde satset mine penger på nummer 2

Skrevet

Jeg blir en smule irritert over denne vendettaen din Avanore.. Du bidrar ikke til noe annet enn konstante støy i form av dobbeltmoralisme i slike innlegg som det der. :hrm:

Jeg tror ikke, jeg tror ikke, jeg tror ikke.. Tror du at det er noen som bryr seg om hva du tror? Og realismebegrepet ditt bør du ta å rette litt på..

Dette du kommer med her er rett og slett lite realistisk. Sony har ett år på 360, and thats it. Tror du at de har tvunnet tommeltotter i ett år og sett på hvordan de skal tillate at MS skal ta fra de levebrødet? :roll:

Realistisk! :w00t:

Jeg gjør deg forøvrig oppmerksom over at du har startet en lignende tråd om Wii, hvor du lett lar deg overbevise om at Nintendo har bevisst nedgradert grafikk for å hype opp sin konsoll. Nintendo har forøvrig valgt samme linje som Sony å holde final specs på sin GPU tett til brystet.. Men, Nintendo er jo gullgutten i klassen, og verdens mest troverdige selskap. :whistle:

Du er så blindt hengitt til 'dine' konsoller at du ser jo ikke at det er akkurat samme sak. Mens det for Sony er fullstendig urealistisk, er det tydeligvis greit når det gjelder Nintendo.. :!:

Skrevet

Bare å se på Eight Days Tech demoen det om RSX er bra eller ikke. Kan også prøve å vise meg et eneste spill uansett plattform som faktisk er bedre enn Eight days. Enkelte PS3 spill er faktisk en god del bedre enn kommende PC spill som kommer ut i 2007 med DirectX10.

Skrevet (endret)

6758486[/snapback]

ok en RSX med g80 arkitektur er kanskje litt "over the top"

men!!

worst case scenario:

RSX er en tungt moddet g70, ingen tvil om at de har sprengbola den jæveln innen release, tror den vil vise seg å være bedre en xenos når de endelige specsa blir kunngjort

edit:

klarer du ikke se verdien av og holde denne infoen

inne til ca 3 måneder før launch(aka. TGS?)?

tenk på hvilken sagnomsust hype dette ville skape, den siste spikern i xflop kista :!:

Endret av asia_hills
Skrevet

Men for all del, vi må ikke begynne å synse, Aevan. Det ENESTE du har å stille opp med er specs, såkalte in-game footage som ofte verken er bekreftet eller avkreftet, og en enorm hype du og mange andre sonyboys har klart å skape rundt dere. PS3 vil ikke komme opp mot slik grafikk vi så på E3 2005, akkurat som avanore sier. Ser vi rent spec-messig på denne grafikken opp imot 360, hva den klarer, og hvor mye bedre PS3 er virker dette enormt tvilsomt. Innføringen av 1080p er også et stort usikkert tema som kan slå ut begge veier for PS3, men hittill har det ikke vært nok grunnlag for alle ville påstander om PS3's *knusing* av verken fremtidige PC spill eller nåværende 360 spill.

Skrevet
Snip

ok en RSX med g80 arkitektur er kanskje litt "over the top"

men!!

worst case scenario:

RSX er en tungt moddet g70, ingen tvil om at de har sprengbola den jæveln innen release, tror den vil vise seg å være bedre en xenos når de endelige specsa blir kunngjort

6758756[/snapback]

Jeg er temmelig sikker på at Sony har betalt store summer til nVidia for at de skal nedgradere GPU'en jeg :p Temmelig sikker på at de legger seg laaaangt under det 360 presterer slik at de er sikker på at Sony går konken og de kan begynne på sitt nye liv som arbeidsledige i Japan (som om det skulle eksistere)..

xcuse the sarcasm :!:

Skrevet (endret)

Hvordan kan GPU'en bli bedre enn forventet? Sony har jo lovet oss fotorealistisk grafikk. Kan det bli bedre enn det? Hyperreal?

Endret av espent
Skrevet
Tror du at de har tvunnet tommeltotter i ett år og sett på hvordan de skal tillate at MS skal ta fra de levebrødet? :roll:

6758706[/snapback]

Det er slik at det er konsoller og spill som er det økonomiske grunnfjellet til sony?

Skrevet (endret)
Jeg blir en smule irritert over denne vendettaen din Avanore.. Du bidrar ikke til noe annet enn konstante støy i form av dobbeltmoralisme i slike innlegg som det der. :hrm:

Jeg tror ikke, jeg tror ikke, jeg tror ikke.. Tror du at det er noen som bryr seg om hva du tror? Og realismebegrepet ditt bør du ta å rette litt på..

Dette du kommer med her er rett og slett lite realistisk. Sony har ett år på 360, and thats it. Tror du at de har tvunnet tommeltotter i ett år og sett på hvordan de skal tillate at MS skal ta fra de levebrødet? :roll:

Realistisk! :w00t:

Jeg gjør deg forøvrig oppmerksom over at du har startet en lignende tråd om Wii, hvor du lett lar deg overbevise om at Nintendo har bevisst nedgradert grafikk for å hype opp sin konsoll. Nintendo har forøvrig valgt samme linje som Sony å holde final specs på sin GPU tett til brystet.. Men, Nintendo er jo gullgutten i klassen, og verdens mest troverdige selskap. :whistle:

Du er så blindt hengitt til 'dine' konsoller at du ser jo ikke at det er akkurat samme sak. Mens det for Sony er fullstendig urealistisk, er det tydeligvis greit når det gjelder Nintendo.. :!:

6758706[/snapback]

Litt ironisk den tråden jeg startet angående Wii :tease:

Til syvende og sist er det bilder og film fra ingame som vil avgjøre saken.

PS3 klubben vil jo fortsatt pøse på med drømmefaktorer og hva PS3 kan gjøre.

Er vel ikke lenge til før vi også hører snakk om innebygd barskap, kaffetrakter og gratis grilldress på kjøpet.

Jeg bare ler av dere og jeg skal le enda mere når PS3 kommer. :tease::D:tease:

Endret av avanore
Skrevet
Bare å se på Eight Days Tech demoen det om RSX er bra eller ikke. Kan også prøve å vise meg et eneste spill uansett plattform som faktisk er bedre enn Eight days. Enkelte PS3 spill er faktisk en god del bedre enn kommende PC spill som kommer ut i 2007 med DirectX10.

6758721[/snapback]

Fint du mener det. Husk og send postkort til julenissen

Skrevet

edit:

tenk på hvilken sagnomsust hype dette ville skape, den siste spikern i xflop kista  :!:

6758756[/snapback]

Det er så morsomt at hver eneste gang du nevner GPU til PS3 så må du alltid si at den gruser GPU til X360.

Jeg håper inderlig at du fortsatt er på gamer.no når PS3 kommer så må vi fortsette denne samtalen.

Skrevet

6758721[/snapback]

og du har spilt de ferdige versjonene siden du vet det eller ? ;)

edit:

tenk på hvilken sagnomsust hype dette ville skape, den siste spikern i xflop kista  :!:

6758756[/snapback]

Det er så morsomt at hver eneste gang du nevner GPU til PS3 så må du alltid si at den gruser GPU til X360.

Jeg håper inderlig at du fortsatt er på gamer.no når PS3 kommer så må vi fortsette denne samtalen.

6758950[/snapback]

:yes:

er litt søtt å lese om alle PS3 fanboysa som desperat prøver å hype ps3 og badmouthe 360 overalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...