Gå til innhold

Stilling besatt før søknadsfristen er utgått


Anbefalte innlegg

Godag.

 

Sitter her og ikke skjønner stort. Så på aetat at Belysnings Experten søkte 2 butikkmedarbeidere og tenkte jeg skulle søke. Stillingen har dog ligget ute siden midten av juli ca, og fristen var 30 august, altså nå snart. Jeg glemte av det, men sendte en søknad med CV på lørdagen. Altså, lenge før 30 august(som var fristen).

 

Fikk en email med svar nå idag, der det stod at stillingen(e) var besatt.. Kan de gjøre det før fristen har gått ut?

(er rimelig sikker på at det ikke er lov)

 

Så hva kan jeg gjøre? Vil jo gjerne ha mulighet til å jobbe der.

 

https://www.aetat.no/sbl/as/stillingssok/st...e.do?id=1161660

Link til annonsen.

 

 

Takk for alle svar.

Endret av ThaAndre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok du har en dårlig sak der. Det er fritt frem for å ansette som man vil, om den perfekte kandidaten dukker opp tidlig og en trenger folk kjapt vil nok mange slå til. Her er det heller ikke snakk om den mest spesialiserte kompetansen i verden så man vet at en ikke trenger å vente på at flest mulig søker

 

Og selv om en ikke hadde hatt lov til dette kun en jo bare ventet en uke eller to før en sendte ut svar... Noe jeg faktisk vet at enkelte bedrifter har gjort for høflighets skyld....

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Private bedrifter kan vel selv fritt velge om de utlyser stillingene, hvem de velger på tross av kvalifikasjoner. Og gjør ikke noe ulovlig om de utlyser en stilling, selv om de allerede har utpekt den som skal få stillingen.

 

For offentlige og statlige stillinger blir det noe helt annet. Er vel lovpålagt å utlyse stillinger. Og søkere med avslag kan kreve liste over kvalifikasjoner til de som ble ansatt, og har frist til å klage på urimeligeheter.

 

( Dette er hva jeg tror, så muligens en del feil :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...