Gå til innhold

Shuttle SN95G5: støydemping


Anbefalte innlegg

Noen som femdeles har SN95G5 shuttelen? Eller som tidligere har støydempet denne skoesken?

 

Jeg styrer jeg litt på med å få den så stille som mulig (planlegger å la den fungere som multimedia-pc i stereobenken etterhvert)

 

Har prøvd å søke på forumet, og funnet en del som har støydempet diverse shuttle'er, men ikke akkurat SN95G5, tror jeg. Gjennomgangsmelodien for shuttle-mods ser ut til å være at man skifter vifter i PSU-en. De jeg har lest som har gjort dette, nevner at de bytter til 2 stk 40mm SilenX vifter fra Vendur. Jeg har tatt en nærmere titt på PSU'en i denne maskinen, og alt jeg kan se er 1 stk. vifte - som ser ut til å være en 60mm (det må være 60mm hvis det er standard-størrelse på viften iallfall)

 

Noen som kan være behjelpelig med litt info om hva de har gjort for å støydempe denne maskinen? Kan PSU'en moddes i det hele tatt?

 

Takknemlig for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PSU-en kan alltids moddes, men da går garantien fyken.

 

Når jeg hadde min SN95G5 så modifiserte jeg den også litt, men dette i større grad pga varme fordi maskinen hang seg opp i tide og utide.

 

Det jeg gjorde var å snu viften bakom til å blåse inn, sette på en slank kjøleribbe og vifte, og stripse fast en liten 20mm vifte til å surre litt over chipset.

 

Jeg vet ikke helt hvordan jeg ville gjort det med støydemping på den, fordi jeg tror det kan bli vell så hett der om du skal begrense en del av kjølingen. Det var en av grunnene til at jeg gikk vekk fra den maskinen - ingen utbygningsmuligheter og vanskelig å kjøle ned ordentlig.

 

Tror btw det er en gærning på forumet her som satt inn vannkjøling eller noe i den duren i sin SN95G5, sjekk overklokkingsforumet. ;)

 

Lykke til!

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

takk for innspill :thumbup:

 

Jeg har forøvrig ikke noen problemer med at maskinen henger seg opp pga varme, stabil og fin.

 

Men jeg ønsker heller ikke redusere kjølingen egentlig; bare å skrifte til stillere vifter (og eventuelt større om ndøvendig).

Det jeg tror bråker mest er vifter i strømforsyning og på chipset. Håpte noen hadde erfaring med dette på akkurat denne maskinen.

 

Er det forøvrig noen som vet hvilken kontakt som hindrer maskinen i å starte uten lokket på? Det hadde vært litt letter å lokalisere støykilde hvis dette var mulig. Men når jeg prøver dette begynner den bare å pipe. Regner med det er en eller annen kontakt som må holdes nede, men kan ikke finne den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...