ve_gard Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Vet dere om et program under Windows som en kan endre alle forekomster av et ord i mange filer i ei mappe? trenger å få endret et ukjent antall forekomster av et ord med et nytt ord for å få websiden opp å gå. Og det er rimelig tungvint å gå igjennom flere 1000 filer for å gjøre det Takker for all hjelp! mvh Vegard
xanonymx Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Du finne kanskje noe her: http://www.helpware.net/FAR/help/dlg_rename.htm http://www.rpsoft2000.com/applications/fil...ind-replace.htm
Arcus Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Du kan også bruke ultraedit : www.ultraedit.com
kjeklulf Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 På den annen side: om du har strukturert sidene slik at en enkelt endring må gjøres over 1000 ulike steder så har du gitt ris til egen bak. Foreslår at du ser på andre måter å strukturere de på først som sist, ellers vil problemet bare dukke opp igjen og igjen.
ve_gard Skrevet 27. august 2006 Forfatter Skrevet 27. august 2006 På den annen side: om du har strukturert sidene slik at en enkelt endring må gjøres over 1000 ulike steder så har du gitt ris til egen bak. Foreslår at du ser på andre måter å strukturere de på først som sist, ellers vil problemet bare dukke opp igjen og igjen. 6748022[/snapback] ikke jeg som har opprettet sidene... jeg har bare tatt over ansvaret
ve_gard Skrevet 27. august 2006 Forfatter Skrevet 27. august 2006 de programmene (har ikke sjekket ut ultraedit enda) som ble nevn i de øverste linkene er programmer som endrer filnavnet til mange filer. Det jeg er på utkikk etter er et program som rett å slett kan se inni hver enkelt fil og endre forekomster av ord. mvh Vegard
kjeklulf Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 ikke jeg som har opprettet sidene... jeg har bare tatt over ansvaret 6751149[/snapback] Men det hjelper deg like lite når slike problemer dukker opp. Og tro meg: det vil de fortsette å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå