Gå til innhold

Program som endrer ord i filer i en mappe..?

ve_gard

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet dere om et program under Windows som en kan endre alle forekomster av et ord i mange filer i ei mappe?

trenger å få endret et ukjent antall forekomster av et ord med et nytt ord for å få websiden opp å gå. Og det er rimelig tungvint å gå igjennom flere 1000 filer for å gjøre det :(

Takker for all hjelp!

mvh Vegard

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På den annen side: om du har strukturert sidene slik at en enkelt endring må gjøres over 1000 ulike steder så har du gitt ris til egen bak. Foreslår at du ser på andre måter å strukturere de på først som sist, ellers vil problemet bare dukke opp igjen og igjen.

Skrevet
På den annen side: om du har strukturert sidene slik at en enkelt endring må gjøres over 1000 ulike steder så har du gitt ris til egen bak. Foreslår at du ser på andre måter å strukturere de på først som sist, ellers vil problemet bare dukke opp igjen og igjen.

6748022[/snapback]

ikke jeg som har opprettet sidene... jeg har bare tatt over ansvaret :)

Skrevet

de programmene (har ikke sjekket ut ultraedit enda) som ble nevn i de øverste linkene er programmer som endrer filnavnet til mange filer.

Det jeg er på utkikk etter er et program som rett å slett kan se inni hver enkelt fil og endre forekomster av ord.

mvh Vegard

Skrevet
ikke jeg som har opprettet sidene... jeg har bare tatt over ansvaret :)

6751149[/snapback]

Men det hjelper deg like lite når slike problemer dukker opp. Og tro meg: det vil de fortsette å gjøre. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...