ConeX Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 (endret) Hallo, De 2-3 siste månedene har slitet med maskinen plutselig skrur seg brått av, med tids-forskjeller på 10 min - flere døgn. Vet ikke hva det kommer av, og nå begynner jeg bli temlig lei av at den gjør det. Har tenkt til og rense opp i de div. probleme jeg har med maskinen. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Tempraturer: Disk 1, System disk: 40 Disk 2: 35 Disk 3: 35 Disk 4: 31 Jeg likte ikke helt det med +2,5v = 1,8v. Vet ikke om det skal være tilnærmet lik? Jeg er eier av en MIST 480W ATX 2.0 PSU. Jeg har ikke klokket noe av min maskinvare. 4 disker. 1 DVD-brenner. 3 vifter, koblet til en viftestyring. 2 vifter, koblet til en viftestyring som sitter på kabinettet. 2 vifter, koblet til hovedkortet. + Noen katoder som aldri bruker, de er slått av. PCI-E strømkabelen er koblet til et X800 XT skjermkort. Har vannavkjøling på GPU og CPU, vannpumpen har egen strøm ledning. (Altså ikke koblet til PSU) PCI: Har jeg bare et lydkort, Creative Live. RAM: OCZ 2048 Mb, 667mhz, husker ikke hvor mange volt de var på. http://www.journeysystems.com/power..._calculator.php Ved og følge denne linken kom jeg fram til at jeg ville brukt noe rundt 404W. ------------------------------------------------------------------------------------------------------ Jeg tenkte jeg skulle slenge med et problem til jeg har, istede for å lage en helt ny thread om det. Jeg bruker Windows Live Messenger, her om dagen fikk jeg et problem med at det tar opp mot 20-30 min og logge inn på Msn min. Mens når venner av meg logger inn her, går det helt normalt. Noen som har vært bort i noe lignende? Takk for oppmerksomheten Endret 26. august 2006 av ConeX
LA8464 Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Hørest ut som en av hd har periodisk feil, prøv å kjøre bare med systemdisk en periode ? Se om søketiden under oppstart blir raskere ettersom lagerdiskene kobles ifra ?
ConeX Skrevet 27. august 2006 Forfatter Skrevet 27. august 2006 Hørest ut som en av hd har periodisk feil, prøv å kjøre bare med systemdisk en periode ? Se om søketiden under oppstart blir raskere ettersom lagerdiskene kobles ifra ? 6748710[/snapback] Tviler på at dette er problemet, pga. at jeg fikk de 3 andre diskene forgje uke. Og problemet med at maskinen skrur seg av har jeg hatt 3 måneder. Men takk for svaret, keep them coming
PerB Skrevet 27. august 2006 Skrevet 27. august 2006 Hva med temperatur på CPU? Er det blåskjerm når den restarter? Ser du noe i eventloggen? Har du scannet for virus/trjonere/malware?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå