jamez Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 Det er vel mulig å lese filene som ligger på partisjoner med NTfilsystem fra linux? Hvor finner jeg evt disse? (sånn at jeg kan få i mp3'ene mine og sånt) hvis evt noe er feil, kan d være at jeg må ha linux på primærpartisjonen? Jamez
CAT0 Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 Du må ha støtte for NTFS i kjernen din, når du har det kan du mounte NTFS partisjonen (read only). edit: http://linux-ntfs.sourceforge.net er en side du kan stikke innom [ Denne Melding var redigert av: hanscats på 2002-10-25 14:01 ]
iron_knuckle Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 Den enkleste måten er jo og koventere windows partisjonen din tilbake til fat32 :smile:
handbook Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 Hvorfor svare han så vanskelig.. De fleste distroer har ntfs støtte inkompilert i kjernen som følger med som modul: # modprobe ntfs først, for å være sikker, så tar vi en: # mkdir /mnt/ntdisken så vi har en plass å mounte kjekkasen. så: # mount -t ntfs /dev/hdXY /mnt/ntdisken der X er harddisknummer(A,B,C++), og Y er partisjonsnummer(1,2,3++).. for eksempel: # mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/ntdisken man mount, for mer informasjon.
Ancistrus84 Skrevet 25. oktober 2002 Skrevet 25. oktober 2002 For og _finne_ partisjoner skriver du : $cat /proc/partisions da kommer opp en list over tilgjengelige partisjoner på diskene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå