Gå til innhold

Kraftig bærbar for filmredigering?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro de viktigste tingene når du skal redigere video er:

 

CPU - Gjerne Dual core, regner med disse tunge programmene kan dra nytte av det. Intel sine Core Duo er ett egnet valg her. Samme er Turion 64 X2.

Om du kan vente ville jeg ventet på den nye Core 2 Duo for laptops som kommer om ikke så lenge.

 

RAM: mye ram er viktig, men det kan du egentlig få i de fleste modeller ved å gå til innkjøp selv og ettermontere.

 

Harddisk: Her er vel ett av de viktigste momentene. Når du skal redigere video vil ganske mye av informasjonen måtte leses fra disk. Selv med 2 eller 4GB RAM vil sannsynligvis filene være flere ganger så store.

Da er det ikke gøy å sitte på en Laptop med en Harddisk som roterer med 4200 eller 5600RPM. Sørg for at den laptoppen du kjøper har en 7200rpm harddisk!

Lenke til kommentar

Jeg mener MrLee har et veldig godt poeng. I tillegg til det, så vil jo skjerm egentlig være ganske viktig.... kommer jo litt an på hvor god tid du har, om du vil ofre litt av CPU budsjettet for å få bedre skjerm... eller noe i den duren.

 

Men sørg i alle fall for å få en disk med høy datatetthet og 7200RPM (120GB internt... og evt en eksterndisk)?

Lenke til kommentar
Her er et forslag: HP Pavilion dv9074 10406 kr. Så kan du bytte ut harddisk og sette inn mer minne om du vil.

 

Et alternativ til: Asus A7J 11585 kr

 

Hilsen,

efikkan.

6749234[/snapback]

 

Tusen takk for forslaget. Jeg vil sterkt vurdere dette kjøpet! :) Ser at du hjelper mange med valg av datamaskin. Du begrunner veldig ofte innleggene dine. Keep up the good work!

 

Om noen likevell mener at denne maskinen ikke vil passe mine behov så post i vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...