Itw Skrevet 25. august 2006 Skrevet 25. august 2006 Heisann Kjøpte en brukt Zepto CL-56 for en stund siden, og har alltid lurt på hvorfor w-lan lampen lyser blått med engang maskina skrues på, tenkte kansje det var vist man var koblett til et sikkert nett at den lyste blått men nei, de var det ikke. Så satt jeg i på i bilen her om dagen og fant ut jeg skulle se en film på pc'n skrudde den på, og når jeg kom inn i i windows da, så begynte den med ny hardware funnet, lampa begynte og lyse blått og bluetooth ikonet kom fram nede ved klokka. Jeg skjønte ingenting og tenkte bare kult, så har jeg bluetooth, og satte på filmen, så den hadde glemt det med bluetooth greia, så skrudde av igjenn. Dagen etter fant jeg ut at dette må undersøkes, men fant ingenting som ligna på bluetooth på maskina, verken i bios eller i windows. Har bluetooth ikonet og menyen i kontrollpanelet, men finner ikke noen enhet på maskina... Noen som vet har denne maskina bluetooht?
ventle Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 Bluetooth kunne leveres valgfritt med CL56. Imidlertid er det ett h*** å få den til å fungere, fordi Compals egen driver er utdatert og ikke støtter de nyeste bluetoothfunksjonene. Wlan-lampen kan faktisk ha tre forskjellige farger: Orange - Wlan aktivert Lilla - Wlan og BT aktivert Blått - BT aktivert. Hvem av dem som skal være aktivert kan du velge om du går inn i EZ-button. Dersom du ikke trenger HID-støtte (mulighet til å koble til bluetooth-tastatur og mus, og å bruke en SE mobiltelefon som fjernkontroll på maskina) kan du bruke compals egen BT-driver, som du finner på compal.com (er ikke helt enkelt å navigere på den siden, men du finner det nok til slutt).
Itw Skrevet 26. august 2006 Forfatter Skrevet 26. august 2006 (endret) Ok så da har den nok sikkert bluetooth da:) Men hva er EZ-knappen? hvor finner jeg den da? Og dersom jeg skal bruke bluetooh tastatur og se telefon som fjernstyring hva gjør jeg da`? Tusen takk for svar, var kjempe bra og få funnet ut av dette:) Var og så i download området på compal.com men kunne ikke finne CL-56 maskina noen plass der.. CL-51 var den høyeste. Endret 26. august 2006 av Itw
Itw Skrevet 26. august 2006 Forfatter Skrevet 26. august 2006 Ok har testa litt, og instalert driveren i fra cd'n til pc'n, men finner ikke noen bluetooth device på maskina, så lurer nu på om det er bluetooth på den i det hele og det store.. Har enable bluetooth på snarvei knappen, og fått fram det blåe lyset, men prøver og få pc'n til og finne tlf'n min men de gjør den ikke, og heller ikke tlf pc'n. Når jeg går på andvanced options for bluetooth og går på hardware får jeg bare opp "bluetooth device is not detected" Er det noe jeg gjør galt?
ventle Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 EZ-button (Ikke EZ-knappen) er programmet som styrer tastatursnarveiene (WLAN-knappen, lyd, lys og de to snarveisknappene ved siden av på-knappen) og skal finnes i system tray'et som et ikon med bokstavene EZ i blått. CL51 og CL56 er samme maskin, driverne finner du her: http://www.compal.com/asp/driver_dnd/e_dow...51/Drivers/v006 Bluetooth-drivern du finner der er av versjon 1.3.2.7, jeg måtte bruke versjon 1.4.2.10 med patch for å få greiene til å fungere. Fant denne løsningen etter å ha lest litt her: http://www.gsmhosting.com/vbb/forumdisplay.php?f=237 og dessuten brukt hele natta på å installere, avinstallere og restarte maskina kanskje ett 20-talls ganger før det virket.
Itw Skrevet 26. august 2006 Forfatter Skrevet 26. august 2006 Ok ja var der jeg slo på bluetooth'n.. Skal se om jeg får til de bluetooth greiene har en sånn usb sak så vet ikke hvor hardt jeg gidder og prøve da, hørtes ut som mye jobb:( Sund det for hadde vært enkrlt med alt i maskina da..
ventle Skrevet 26. august 2006 Skrevet 26. august 2006 1.4.2.10-driveren jeg bruker fulgte med en USB-bluetooth adapter. Måtte bare patche license.dat-fila (søk etter license patcher på forumet på den siste linken jeg postet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå