Gå til innhold

Effektforbruk til Fujitsu Siemens SCALEO 600


Anbefalte innlegg

Jeg har en Fujitsu Siemens SCALEO 600 Max, hvor det i spec. står:

max output of power supply 245 W

 

Nå synes jeg 245W virker litt lite, men tror ikke jeg har hatt noen problemer til nå??

Foruten et nVidia GeForce4 Ti 4200 kort, har jeg etter hvert lagt til flere harddisker og 2 DVD brennere. Det siste jeg monterte var en dobbel PC vifte som jeg kjøpte hos Clas, da harddisk temperaturene begynte å bli fareturende høye..

 

Det gjør at jeg begynner å bli litt bekymret over hvorvidt jeg har nok strømforsyning?? - Ja da, jeg vet at jeg skulle stoppet for lenge siden. :o)

 

Men er det noe software som måler og rapporterer totale DC effektforbruk (wts/amp) til en PC??

Eller er det andre "lette" effektmålingløsninger som kan måle dette på DC siden?

Ser da bort i fra effektmåler som kobles på AC-power supply!

 

Pvest

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke mulig å måle effekt med software. Og fysiske målinger er ganske komplisert å utføre.

Kjenner ikke til noen bedre måte enn å beregne forbruket, slik det gjøres i kalkulatorer du finner på Web. Men det er uansett en forenkling av problemstilingen å bruke bare ett enkelt tall (antall Watt). En PSU består av flere utganger som påvirker hverandre.

 

Hvis PC virker stabilt så er det egentlig ikke noe å bekymre seg om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...