Gå til innhold

Meget dyr hovedprosjektrapport


Oracel

Anbefalte innlegg

I vår skrev jeg en hovedprosjektrapport på omtrent 250 sider. All kostnad ved trykking av prosjektrapporten blir i utgangspunktet dekket av skolen hvis man ikke skal ha fargetrykk. Siden det var en hel del illustrasjoner i rapporten min, ba jeg om å få 109 av sidene i farger. Dette kostet 3kr per side (det samme som jeg måtte ut med når jeg printet ut i farger selv). Regnestykket ble da som følger:

 

109 * 3kr = 327kr per eksemplar.

 

Siden skolen skal ha fire eksemplarer, må dette ganges med 4: 327 * 4 = 1308kr. (I tillegg til dette kom kopien som jeg måtte printe ut selv)

 

Nå, idag fikk jeg omsider en faktura fra skolen, og nå har de til og med lagt til merverdiavgift! Så nå er den totale regningen på kr. 1735kr (inkludert porto)! Dette er helt på smertegrensen! :(

 

Til poenget (og dette kan kanskje virke litt pedantisk, men likevel): det ble aldri oppgitt at prisen på 3kr/fargeark var uten mva - og dette er i tillegg noe som i så fall bare gjelder for trykk (og ikke print). Altså, de har byttet helt om på ting - det var faktisk dyrere å trykke opp fire eksemplarer (3.75kr/fargeark) enn om jeg hadde printet ut alle fargesidene (3kr/fargeark) selv på printeren på skolen! Hva er logikken i dette?

 

Jeg sitter jo uansett igjen med drøyt 800kr i ubrukte printkreditter som jeg ikke får refundert (vi måtte kjøpe 200 kreditter hvert semester som en del av semesteravgiften). Bittert! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumpet over denne linken: http://www.lovdata.no/for/sf/bf/xf-19971128-1382.html

 

Det er den sluttsummen kunden skal betale som er avgjørende for hvor gode de ulike tilbudene er. For at sammenligningsgrunnlaget skal være reelt, er det viktig at prisinformasjonen inkluderer alle avgifter og tillegg som kreves. Når det ved betaling av tjenesten innkreves offentlige avgifter, herunder merverdiavgift, skal slike avgifter alltid være inkludert ved opplysning om pris til forbruker. Eksempler på tillegg som forskriften krever opplyst, kan være fakturagebyr, ekspedisjonsgebyr, garderobeavgift, covercharge, kjøretillegg o.l.

 

Spørs om jeg har loven på min side i denne saken :) Jeg antar det kan bli et definisjonsspørsmål om hvorvidt jeg er en "kunde" av skolen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...