Gå til innhold

Har jeg fått rett kort...??


guten

Anbefalte innlegg

Heisann.

Fikk i dag mitt meget etterlengtede Asus GF4 Ti4600.

Jeg er ikke særlig inne på skjermkort, litt .. men ikke mer enn det. Derfor spør jeg dere. Jeg vet såpass at bulk utgaven er en "fattigutgave" med kort, kabel, driver og manual. Da jeg idag skulle innom asus.com og sjekke litt etter drivere, oppdaget jeg at kortet mitt langt ifra ligner det som er avbildet på sidene til asus. Printkortet mitt er f.eks grønt, vifta er ikke den samme. Hva er dette for noe da ?? Er det normalt at bulk versjonene er sånn ? Jeg for min del har ikke peiling på akkurat det, håper noen av dere har det.

Manual og cd som fulgte med var riktignok Asus.

Kortet ble kjøpt på Dius.no.

 

Håper på svar, og at noen kan være litt seriøse.

 

MVH

Guten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus sitt ti 4600 er jo en vits spør du meg .. er default klokka til 290 / 600 ..

 

mitt PoV Extreme 128 mb kort er defalt 250/550, og kjører det nå smertefritt på 300/690 .. (får ikke ram høyere pga coolbits.. er faktisk 2,8 ns ram !! står samsung cg-28 på ram brikkene)

 

Niice :smile: gav 1800 for det.. bruk retur rett og skaff deg PoV heller du :smile:

Lenke til kommentar

Asus sitt ti 4600 er jo en vits spør du meg .. er default klokka til 290 / 600 ..

 

mitt PoV Extreme 128 mb kort er defalt 250/550, og kjører det nå smertefritt på 300/690 .. (får ikke ram høyere pga coolbits.. er faktisk 2,8 ns ram !! står samsung cg-28 på ram brikkene)

 

Niice :smile: gav 1800 for det.. bruk retur rett og skaff deg PoV heller du :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 03:36, skrev CdBuRnR:

Asus sitt ti 4600 er jo en vits spør du meg .. er default klokka til 290 / 600 ..


mitt PoV Extreme 128 mb kort er defalt 250/550, og kjører det nå smertefritt på 300/690 .. (får ikke ram høyere pga coolbits.. er faktisk 2,8 ns ram !! står samsung cg-28 på ram brikkene)


Niice :smile: gav 1800 for det.. bruk retur rett og skaff deg PoV heller du :smile:


 

Tviler på det var dette han ville høre. Mange her på forumet er altfor opptatt av seg selv og sine ting, som alltid er bedre enn det andre har. Et forum er en plass der folk skal kunne få hjelp, ikke få høre hvor dumme de er som kjøpte ditt og datt.

Lei.

Lenke til kommentar

Ett bulk-kort og ett retail-kort skal være helt likt. Forskjellen på bulk/retail er kun innpakningen, og ekstrautstyr som følger med. Send en mail til Asus, og hør med dem.

 

Og jeg er enig med Lupus. Altfor mye uinteressante svar her. Forumet er jo ett oppslagsverk i konstant utvikling, og svarene som blir postet bør gjenspeile dette. Hvem som leser dette bryr seg egentlig om hva slags RAM CdBuRnR har??

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 03:36, skrev CdBuRnR:

Asus sitt ti 4600 er jo en vits spør du meg .. er default klokka til 290 / 600 ..


mitt PoV Extreme 128 mb kort er defalt 250/550, og kjører det nå smertefritt på 300/690 .. (får ikke ram høyere pga coolbits.. er faktisk 2,8 ns ram !! står samsung cg-28 på ram brikkene)


Niice :smile: gav 1800 for det.. bruk retur rett og skaff deg PoV heller du :smile:


 

Dersom han ville ha et POV, så hadde han kjøpt et POV. Dessuten er det fullt mulig å vente på at innlegget blir registrert i stedet for å bruke albuene på tastaturet "fordi det går så treeeegt!". Resultatet er to like unyttige innlegg om saken etter hverandre. Det er helt unødvendig. Regner med at du også har erfart at forumet kan gå litt i sirup av og til.

 

Til deg med ASUS-kortet: Sjekk klokkefrekvens og minnehastighet og sammenlikn det med det et ASUS-kort er oppgitt til å være. Det skulle gi deg svar på ditt spørsmål. Skulle tro at f. eks Powerstrip skulle kunne gi deg dette svaret.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 13:50, skrev Scalpel:

Ett bulk-kort og ett retail-kort skal være helt likt. Forskjellen på bulk/retail er kun innpakningen, og ekstrautstyr som følger med. Send en mail til Asus, og hør med dem.


Og jeg er enig med Lupus. Altfor mye uinteressante svar her. Forumet er jo ett oppslagsverk i konstant utvikling, og svarene som blir postet bør gjenspeile dette. Hvem som leser dette bryr seg egentlig om hva slags RAM CdBuRnR har??


 

Det Ti4600 kortet Komplett.no hadde inne som var bulk vakte store reaksjoner da kortet kjørte bare på 290/600, mens standard hastighet er 300/650. Hvis jeg ikke husker helt feil var det et Asus kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...