Gå til innhold

Veddemål: 3 mot 1


Anbefalte innlegg

En filantrop la ned 450 kroner på at han kunne slå 3 stykker, meg inkludert, i CS 1.6. Det er førstemann til å nå 16 runder. Vi 3 er newbies som har spilt kanskje 10-40 timer hver, og får 3-11 i stats på en tilfeldig public server. Filantropen har spilt i en del LAN-compoer, og vunnet noen lokale, og har vært aktiv i mange år.

 

Dette er et veddemål som må gå i vår favør, sant? Nå er ikke min forståelse av CS på det høyeste, men om vi tre holder sammen skal det godt gjøres at han vil meie ned oss mer ofte enn ikke? Så stor ferdighetsforskjell i dette spillet har jeg vanskelig å tro for at det er. Jeg mener, vi snakker ikke om mesterverk som Starcraft her. Vi snakker om CS.

 

Noen generelle strategier vi bør ha i bakhodet for en 3 mot 1? Vi skal spille på nuke og aztec.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager cs-språket mitt :)

 

Når jeg sier "spotte", så mener jeg at personen som har AWP ofte må sjekke åpne plasser. Som f.eks. smette ut en dør i et par sekund for å se om det er noen der :)

(F.eks. se i fra T-spawn på DD2 ned midten og gjennom døren, og se hvor mange CT-er som springer forbi, og evt. skyte noen hvis du er like skilled som meg :cool:)

Lenke til kommentar
Beklager cs-språket mitt :)

 

Når jeg sier "spotte", så mener jeg at personen som har AWP ofte må sjekke åpne plasser. Som f.eks. smette ut en dør i et par sekund for å se om det er noen der :)

(F.eks. se i fra T-spawn på DD2 ned midten og gjennom døren, og se hvor mange CT-er som springer forbi, og evt. skyte noen hvis du er like skilled som meg :cool:)

6732650[/snapback]

 

 

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstod det. Er å spotte med AWP det samme som å bruke siktet for å se inn på nøkkelpunkt i et map, f. eks. som du nevnte døråpninga på dust? Finnes det noen viktige sånne på aztec og/eller nuke?

Lenke til kommentar

Kjør et map hvor ikke bombe spottsa er så langt ifra hverandre, så kan dere hele tiden holde sammen. de_dust2 for eks.

 

Finn et kart over mapet(bare bruk google)

 

Jeg bruker utgangspunkt at b1 er til venstre for ct, og b2 er til høyere(husker ikke akkuratt nå sjø :blush: )

 

(når dere er ct)

Så camper dere ved b1, en spotter cw, en lang og en så han ikke kan komme ned midt og gjennom ct spawn. Alltid kjøp kit! Ikke vær aggresive, vent på at han skal gjøre førset trekkent(så kan dere overaske med noen agressive takitkker innimellom) Og for guds skyld bruk vt :p

 

(når dere er terror)

Når dere starter første runde, kjøp armor. Hopp ned den kanten og løp cw! Ikke stopp opp bare løp inn, er han der dreper dere han, ellers får dere planta. Og kanskje vinner.(og man får alltid penger for planting, så er veldig nyttig)

Skal dere enten kjøre b2 rush, men da må dere løpe ditt fort og plante. Ellers må dere egentlig bare slappe litt av i midt, har dere ak, awp o.l burde dere gå lang. Ellers er cw fint. Kan også gå ned midt, nade cw og løpe b2. Eller bare walke opp til cw igjen.

 

Husk og altid prøv og få planta! Altid kjøp kit. Har dere lite penger ikke kjøp noe, spar opp til så dere får råd til colt og ak pluss litt stesj.

 

Er ikke de mest avanserte taktsa men etetrsom dere ikke er noe clan og har spilt veldig lite så holder det sikkert.

 

(sitter på skolen og kejder meg litt nå btw :p )

 

Kan laste opp mapet når jeg kommer hjem, hvis dere trenger det. (altså så man kan se hvor alt er)

 

men igjen, dette er bare et forslag på hvordan dere kan spille på et map. bare spill smart.

Lenke til kommentar
Beklager cs-språket mitt :)

 

Når jeg sier "spotte", så mener jeg at personen som har AWP ofte må sjekke åpne plasser. Som f.eks. smette ut en dør i et par sekund for å se om det er noen der :)

(F.eks. se i fra T-spawn på DD2 ned midten og gjennom døren, og se hvor mange CT-er som springer forbi, og evt. skyte noen hvis du er like skilled som meg :cool:)

6732650[/snapback]

 

 

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstod det. Er å spotte med AWP det samme som å bruke siktet for å se inn på nøkkelpunkt i et map, f. eks. som du nevnte døråpninga på dust? Finnes det noen viktige sånne på aztec og/eller nuke?

6732674[/snapback]

Når du er terror kan du vel ikke gjlre det. Da må man vel være terror og se ned på ramp? Eneste jeg kan komme på.. :/

Lenke til kommentar

3 mot 1 på nuke....10hi. To av dere walker (går stille) til bombspot nede (B2). Så går en på main. (Main er når du løper ute som terror, så til venstre er det en stor åpning med et tak over, løper du inn der ser du et gult hus og ved siden av det er det et bombspot til.) Han som er inne på main går og bråker, og forvirrer den dere skal spille mot. Så planter de to andre som er nede mens han som er oppe gjør sitt....;):p:)

 

Kanskje litt vanskelig forklart men men :p

Endret av neadii
Lenke til kommentar

Hvis han som er alene har spilt cs i en del år og dere ikke har mer enn 30-40 timer med spilling så kommer dere til å bli så grusa som dere aldri har blitt. Eller det spørs jo litt på han andre, men etter noen år med spilling burde han ha ingame-iq og aim til å gruse dere alle lett.

 

Nuke er evt. deres eneste håp, det er det eneste mapet dere kan klare å komme rundt og bak han uten at han vet det. Aztec er åpent og det kommer lyder nesten alle steder du går, så da vet han hvor dere kommer.

 

Hadde jeg vært dere så hadde jeg prøvd å komme meg bak han, best sjangs da.

Endret av dagan
Lenke til kommentar

Er ikke så veldig lett å fake (late som dere går ett sted og går ett annet) når dere kun er tre stykker, men det skal være mulig.

 

Man kan for eksempel, på de_nuke, åpne knirkedøra med en flash, for så å legge to-tre smokegranater foran en av ventilene. To av de på laget ditt kan bråke inne, B1, mens du (med bomba), kyper ned ventilen og planter nede.

 

Dere kan også gå stille fra T-spawn inn til gulhuset, kaste to-tre flasher ut av gulhusvinduet, og plante B1. De to som ikke planter holder CW, (oppe i taket) og main (der du går inn til B1 fra yard). Smoke og flash er viktig.

 

Lykke til, gi oss en beskjed om hvordan det gikk! :)

Lenke til kommentar
Hvis han som er alene har spilt cs i en del år og dere ikke har mer enn 30-40 timer med spilling så kommer dere til å bli så grusa som dere aldri har blitt. Eller det spørs jo litt på han andre, men etter noen år med spilling burde han ha ingame-iq og aim til å gruse dere alle lett.

 

Nuke er evt. deres eneste håp, det er det eneste mapet dere kan klare å komme rundt og bak han uten at han vet det. Aztec er åpent og det kommer lyder nesten alle steder du går, så da vet han hvor dere kommer.

6736150[/snapback]

 

Det var faktisk vi som foreslo aztec, og han som foreslo nuke. Viser det et brudd på spilleforståelsen hans? I så fall vil det glede meg å høre.

 

Husk å nade cw.

 

Que?

Endret av onkeljubalong
Lenke til kommentar
Hvis han som er alene har spilt cs i en del år og dere ikke har mer enn 30-40 timer med spilling så kommer dere til å bli så grusa som dere aldri har blitt. Eller det spørs jo litt på han andre, men etter noen år med spilling burde han ha ingame-iq og aim til å gruse dere alle lett.

 

Nuke er evt. deres eneste håp, det er det eneste mapet dere kan klare å komme rundt og bak han uten at han vet det. Aztec er åpent og det kommer lyder nesten alle steder du går, så da vet han hvor dere kommer.

6736150[/snapback]

 

Det var faktisk vi som foreslo aztec, og han som foreslo nuke. Viser det et brudd på spilleforståelsen hans? I så fall vil det glede meg å høre.

 

Husk å nade cw.

 

Que?

6741385[/snapback]

 

Tvert imot dere er sikkert ikke veldig gode på lyd i cs og da sliter dere på nuke ;)

Lenke til kommentar

Har spilt selv 1mot3, jeg mot 3 kamerater. Han ene spiller ganske ofte, men er ikke spesiellt god, de 2 andre spiller det veldig sjeldent, men spiller aktivt andre skytespill. Jeg eide dem lett uten å konsentrere meg en gang, så om denne karen dere skal spille mot er såpass god som du påstår tror jeg han greit skulle klare å slå dere, men såklart, med mye øving på litt taktikker og slikt kan det jo hende dere har flaks ;)

Lenke til kommentar
så om denne karen dere skal spille mot er såpass god som du påstår tror jeg han greit skulle klare å slå dere

6744332[/snapback]

 

Jeg er egentlig litt i mørke på hvor god han egentlig er. Grmf, om CS bare ikke hadde vært så ulidelig kjedelig så skulle jeg ha trent som pokker.

6745748[/snapback]

¨få med venna og spill match. Er mye mer morro en bare public :)

Lenke til kommentar
¨få med venna og spill match. Er mye mer morro en bare public :)

6745766[/snapback]

 

Apropo det. Jeg fikk ikke til å komme inn på noen server gjennom vennefunksjonen. Det stod bare sånn 'Server is not responding'.

6746159[/snapback]

friends funksjonen er litt bugga. Det fixer seg etterhvert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...