Gå til innhold

Internett til laptopen min


wilzoo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en laptop med trådløst nettverk som jeg bruker støtt og stadig, men noen ganger er det ikke noe nett tilgjengelig. For eksempel på skolen hvor det er et nettverk som det er begrenset tilgang til for de som har det og det er konfigurert via et Novell-system hva no det er.

 

Det jeg lurte på om var noen kunne gi meg et lynkurs i om hvordan man kan bruke mobilen sin til å koble seg på nettet til ved mindre noen her er eksperter på hvordan man kan komme seg inn i et lukket novell-nettverk :p.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har en laptop med trådløst nettverk som jeg bruker støtt og stadig, men noen ganger er det ikke noe nett tilgjengelig. For eksempel på skolen hvor det er et nettverk som det er begrenset tilgang til for de som har det og det er konfigurert via et Novell-system hva no det er.

 

Det jeg lurte på om var noen kunne gi meg et lynkurs i om hvordan man kan bruke mobilen sin til å koble seg på nettet til ved mindre noen her er eksperter på hvordan man kan komme seg inn i et lukket novell-nettverk :p.

6729564[/snapback]

 

 

Ta å se på hjemmesiden til skolen din etter guide på hvordan du skal gjøre det... evt snakk med it-ansvarlig. Koble til med mobil har jeg ennå ikke prøvd.. med begrunnelse i at det er DYRT.. Så det må du nok finne ut selv :p

Lenke til kommentar

Har Samsung SGH-D500 med Djuice Magnum.

 

Tviler på at man kan finne noe som helst guide eller info om det tråløse internettet på skolen vår, du kan jo se selv:

 

http://www.strinda.vgs.no/

 

Tipper den ville ha vunnet VM i døveste webside.

 

Har hørt rykter om at man må ha spesiell tillatelse for å kobles seg på nettverket og at en's laptop må bli "sjekket" osv før man kan få det. Tviler på at jeg kunne "bestått" den sjekken ettersom jeg har alskens P2P programmer og har en del warez :p. Har gått 2 år på skolen der og kjenner INGEN som har kommet seg inn på nettet med sin laptop.

Lenke til kommentar

Følgende gjelder for å koble til nettet med en Sony Ericsson-telefon via infrarød:

- Åpne Internet Explorer (uavhengig av hva slags nettleser du bruker til vanlig)

- Tools->Internet Options->Connections->Add

- Dial-Up to private network

- dersom den infrarøde porten din er riktig installert skal du ha mulighet til å velge "Infrared Modem Port" i det neste bildet

- telefonnummeret du fyller inn er *99***1#. Dette telefonnummeret er det eneste som varierer fra telefonprodusent til produsent, dette er nummeret som gjelder for Sony Ericsson, hva som gjelder for samsung er jeg ikke sikker på.

- videre klikker du deg bare frem, brukernavn og passord skal være blanke.

- Deretter åpner du "Network and Dial-up connections" i kontrollpanelet, og kobler til den tilkoblingen du nettopp laget (etter at du har slått på infrarød på mobilen og lagt den slik at den peker mot ir-porten på pc'en).

 

For blåtann gjelder omtrent samme prosedyre.

Både på Sony Ericsson K700i og K750 surfer jeg på 65-70 kbps, dvs litt over ISDN-hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...