Gå til innhold

Synstest i Oslo, billig og bra


etcreature

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville ikke tatt Brillelandtesten, selv om den er billig. Jeg tok en synstest hos Brilleland for et par år siden, fikk beskjed om at jeg hadde -0,25 på begge øynene, og skjev hornhinne på det ene øyet. 0,25 er ikke noe problem, men på grunn av den skjeve hornhinnen ble jeg anbefalt å kjøpe meg et par kompenserte lesebriller, og det gjorde jeg selvsagt. Jeg klarte aldri helt å venne meg til lesebrillene, uansett hvor mye jeg brukte dem fikk jeg bare hodepine og ble sliten. Ett år etter testen hos Brilleland tok jeg en test hos Krogh optikk, den kosta dobbelt så mye, tok dobbelt så lang tid, og var minst dobbelt så sofistikert. Resultatet av den testen viste at Brilleland tok feil, jeg har ingen skjev hornhinne, og trenger heller ikke noen form for briller.

Lenke til kommentar

Søstra mi tok en sånn synstest som var gratis for alle studenter i Bergen. Der fikk ho beskjed om at ho hadde dårlig syn og måtte skaffe seg briller med en gang. I senere tid gikk hun til Specsaver (tror jeg) og der fikk ho HELT anna resultat. På gratis-testen fikk hun vite at hun hadde noe minus på begge øyer. Ho har pluss.

 

ALDRI gå i fella og stole på en femminutters gratistest hvertfall!!

Lenke til kommentar
Ville ikke tatt Brillelandtesten, selv om den er billig. Jeg tok en synstest hos Brilleland for et par år siden, fikk beskjed om at jeg hadde -0,25 på begge øynene, og skjev hornhinne på det ene øyet. 0,25 er ikke noe problem, men på grunn av den skjeve hornhinnen ble jeg anbefalt å kjøpe meg et par kompenserte lesebriller, og det gjorde jeg selvsagt. Jeg klarte aldri helt å venne meg til lesebrillene, uansett hvor mye jeg brukte dem fikk jeg bare hodepine og ble sliten. Ett år etter testen hos Brilleland tok jeg en test hos Krogh optikk, den kosta dobbelt så mye, tok dobbelt så lang tid, og var minst dobbelt så sofistikert. Resultatet av den testen viste at Brilleland tok feil, jeg har ingen skjev hornhinne, og trenger heller ikke noen form for briller.

6729756[/snapback]

 

Den der er jævlig kjip!

Lenke til kommentar

For all del, ikke tenk for mye på at synstesten skal være billig. Det er tross alt snakk om at du skal kunne se ordentlig framover. Da hjelper det med en ordentlig synstest som faktisk gir riktige resultater. Optiker Svabø Synsam pleier jeg slv å gå til. De har fungert utmerket for meg, og jeg ser som en falk nå etter den nye synstesten :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...