Gå til innhold

Ubuntu: aMule-innstallasjon noe herk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ser ut som det er problemer med libwxgtk2.6-dbg. Da jeg prøve og legge det inn på nytt fikk jeg opp: "E: /var/cache/apt/archives/wx2.6-headers_2.6.1.2ubuntu2_i386.deb: prøver å skrive over «/usr/include/wx-2.6/wx/afterstd.h», som også finnes i pakken wxwidgets2.6-headers"

 

Hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg fikk det til til slutt. :w00t:

 

Jeg fant ut at én av pakkene ikke ville legge seg inn på grunn av en "kollisjon" mellom to pakker på grunn av noen rester fra en annen pakke. (tungvindt sagt) Jeg måtte inn i terminal og fikk til slutt fjernet filene manuellt.

 

Installasjon fra Synaptic gikk ikke, siden den manglet "libwxbase..." i listen, og denne måtte legges inn før "libwxgtk..." (som kom opp i listen etter at jeg la til etter instruksjonene tidligere i diskusjonen) Jeg kom frem til dette etter jeg hadde prøvd stort sett alle andre kombinasjoner.

 

For meg har det ivertfall vært lærerikt. Jeg vil takke for de som har tatt seg tid til å svare på mine tungvindte spørsmål, og håper at jeg ikke blir oppfattet som utakknemlig. Jeg får nå skrive all lærdommen i et dokument og skrive det ut så jeg har det til neste gang.

 

Takk for all hjelp nok en gang. Nå skal jeg opp og ta meg et glass Cola. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...