Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

world of warcraft kobler meg fra internett


Anbefalte innlegg

Internett fungerer relativt prikkfritt til alt annet enn Wow. har lav til veldig lav signalstyrke, men til surfing og nedlasting har jeg ingen problemer.

 

Når jeg derimot prøver og spille wow (har ikke prøvd andre nettspill) mister jeg hele nettverket. Har søkt rundt etter svar både på wow sine tech suport sider og her på forumet uten og finne noe som fungerer.

 

Vet desverre svert lite om ISP, ruter, osv siden jeg bruker det som hushaien min har. Men det er Telenor ca 3Mbit linje.

 

Vet ikke om Porten wow bruker er open, men har kommet inn og fått spilt noen minutter et par ganger, så jeg får iallefall kontakt med serveren av og til.

 

Noen her som kan ha noen teorier om hva det skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker du trådløst internt? I så fall gå over til fysiske nettverksledninger istedet. Mulig det er noe rusk med den trådløse routern. Kanskje den trenger en firmware oppgradering. Eller at routern rett og slett trenger å bli slått av og på.

 

Er du på fysisk nett og naboen også sliter med å miste forbindelse til nett kan det tenkes at dere sitter på en dårlig linje. Dvs langt fra en sentral. Da må dere snakke med Tele$nor.

Lenke til kommentar

Er nok bare et tegn på at du må trappe ned på wow-spillingen :cool:

 

Neida... Når du surfer vanlig vil du ikke legge medke til om dorbindelsen detter ut i et sekund eller deromkring, mens ved ting som krever kontinuerlig forbindelse og grei pinghastighet (f.eks onlinespilling) vil du få store problemer med å holde kontakten med serveren.

 

Bytt til kablet nettverk hvis du har muligheten (er alltid en fordel ved onlinespilling), eller sørg for å få den trådløse signalstyrken opp til i alle fall middels.

Lenke til kommentar

Hmmm, virket for meg dette:

Network Card Configuration

 

If you continue to have these problems then you will need to adjust the configuration of your network connection:

(please check with your Network Administrator before making any changes)

 

To access your Network configuration settings:

 

 

Go to Start and choose Control Panel

 

If in Category view, please click on Network and Internet Connections

 

Open Network Connections

 

Right click on your network adapter used to connect to the internet and go to Properties

 

Click on Configure and go to the Advanced tab

 

Different network cards have different options on this screen:

 

Disable any option labeled Checksum Offload (RX and TX) or Hardware Checksumming

Set the option called Connection Type, Speed and Duplex Settings or Media Type to Force 100 Full Duplex

(the exact wording of this option may vary)

Note: You may need to select Force 10 Full Duplex for an older network.

 

Set the Optimize for option to Throughput

 

Click OK

 

Note: This may cause your Connection to disconnect temporarily: Restarting the computer will usually resolve this.

If you are still disconnected, readjust the Connection Type settings.

 

 

hentet fra Wow support sidene

Lenke til kommentar

takker for svar.

 

Har ikke mulighet til og få gjordt noe med rutern, sida hushaien som ikke er hjemme for tida har den inne hos seg. Kan da heller ikke prøve med kabel. Men skal prøve et annet nettverkskort idag, så håper det kanskje hjelper. Viss ikke får jeg vente til han kommer igjen, og høre om jeg kan få dratt en kabel eller no. Eller kanskje dette endelig er slutten på Wow for meg!! :p

 

har prøvd de kortinstillingene fra wow tech suport. Gjorde underverker på mitt gamle kort. Men på det jeg bruker nå, har jeg ingen av de innstillingene som er beskrivd der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...