MrVilla Skrevet 24. oktober 2002 Skrevet 24. oktober 2002 Har ett lite problem med en gammel maskin. Det er en kamerat som skal se om han klarer å få opp en maskin som han har hatt liggende en god stund. Han har kun noen få data om denne: 33MHz 2 hardisker på hhv 170Mb og 150mb eller noe i duren.. Cd-rom 1 eller 2 korter. han tror det er ISA kort CD-romen går inn på det ene kortet. Han har prøvd å få denne opp å gå en stund uten suksess. Han vil gjerne installere Win95 på den. Jeg foreslo at han brukte en oppstartsdiskett for å få tilgang til cd-romen og installere win95 derfra. Han prøvde dette men disketten fungerte ikke. Han fikk opp en feilmelding som han ikke husker helt. uansett så kom det "Installation aborted". Noen som har noen tips på hva han kan gjøre? Det var en Win98SE bootdisk. Takker
Erra Skrevet 24. oktober 2002 Skrevet 24. oktober 2002 Kan jo bare ha vært noe feil med akkurat den disketten da...? Uansett...her er ei veldig grei side med alle mulige oppstartdisketter pakket i filer man bare klikker på så pakkes de ut på en floppy: http://www.bootdisk.com
MrVilla Skrevet 24. oktober 2002 Forfatter Skrevet 24. oktober 2002 Det var der jeg fant bootdisken ja :smile: Mulig det kan ha vært noe gærnt med den, men han hadde visst prøvd flere uten å få noe bedre resultat.
Mr_Sunde Skrevet 24. oktober 2002 Skrevet 24. oktober 2002 CD romen er koblet til lydkortet? Da må du sikkert ha noen egne drivere som fulgte lydkortet. I "gamle" dager så hadde du gjerne både 2 og 3 portet på lydkortet for cd rom. For eksempel en for panasonic, en for creative og kanskje 1 for hitachi. Du må sjekke at cd rom'en er koblet til riktig port på lydkortet. Du må kanskje også ha egen driver fra produsenten av cd rom'en. Jeg husker ikke helt hvordan det var, men du må ha egne drivere. Det holder ikke med standard ATAPI drivere som er på win98 disken.
MrVilla Skrevet 25. oktober 2002 Forfatter Skrevet 25. oktober 2002 Om det er lydkortet aner jeg ikke. Har ikke sett dataen. Har heller aldri vært borte i lignende oppsett. Skal få ham til å finne frem de spec'ene han klarer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå