Gå til innhold

"Dimmet" display på en NX9010


Anbefalte innlegg

Har en HP/Compaq NX9010 som det er noe trøbbel med. Når jeg slår på PC'n så lyser HP logoen i kanskje et halvt sekund, og så "dimmes" skjermen, så jeg såvidt ser hva som står.

 

Prøvd å resette, ta ut batteriet osv, uten at det hjelper.

 

Eneste jeg sitter igjen med, er at det kan være LCD invertern eller evt backlighten til skjermen som ikke fungerer slik den skal. Noen som har vært borti noe lignende? En ny inverter får jeg tak i for rundt 40$ med frakt, så kan jo uansett være verdt å prøve det..

 

Men, spørsmålet er om det er backligheten som er ødelagt (da er det neppe vits å reparere) eller om det er LCD invertern (helt klart verdt å reparere).

 

Noen måte man kan finne ut dette på?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan være strømkontakten som slukker backlighten når skjermen lukkes som har hengt seg opp. kanskje ikke så sannsynlig i og med at du har lys ett halvt sekund, men verdt å sjekke?

 

Antar pc'en er for gammel til at det skal gå på reklamasjonsrett (2 år) ettersom du lurer på om det er verdt å reparere... lysrøret med tilhørende deler skal tåle langt mer enn 2 års bruk og om de ryker av seg selv innen denne tiden er det utvilsomt en reklamasjonssak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...