Gå til innhold

Hvordan foretrekke WLAN framfor 3G?


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fått min P990i i posten, det er ganske mye å finne ut av, men jeg begynner å få kontroll på det meste. Imidlertid er jeg veldig usikker på hva slags kopling som brukes når jeg starter nettleseren. Jeg veit at WLAN funker, jeg har nett når jeg bruker Flight mode, men ellers kommer ikonene for WLAN og globusen på samtidig. Kan noen klare opp dette?

 

-j-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant det. Har forresten kommet litt videre. Jeg kan jo skrive hvordan jeg gjorde det, så kan andre korrigere eller ikke.

 

For internettkontoer skal det brukes en såkalt Gruppe - jeg så at min telefon hadde en liste med Wifi-access point (hva nå det er?) samt den wifi-kontoen jeg definerte ut fra mitt WLAN. Men i tillegg var det listet opp wap- og mms-kontoer. Jeg sletta disse, slik at det nå bare står Wifi Accesspoint og mitt interne nett. Det funker, og da må jeg tro at jeg ikke bruker 3G sjøl om dette ikonet står på (ja, altså jeg er vel kopla på det, men sender og mottar ingen data der, er det ikke slik?)

 

-j-

Lenke til kommentar
Det er sant det. Har forresten kommet litt videre. Jeg kan jo skrive hvordan jeg gjorde det, så kan andre korrigere eller ikke.

 

For internettkontoer skal det brukes en såkalt Gruppe - jeg så at min telefon hadde en liste med Wifi-access point (hva nå det er?) samt den wifi-kontoen jeg definerte ut fra mitt WLAN. Men i tillegg var det listet opp wap- og mms-kontoer. Jeg sletta disse, slik at det nå bare står Wifi Accesspoint og mitt interne nett. Det funker, og da må jeg tro at jeg ikke bruker 3G sjøl om dette ikonet står på (ja, altså jeg er vel kopla på det, men sender og mottar ingen data der, er det ikke slik?)

 

-j-

6712094[/snapback]

Nå trur jeg du roter det til.. Virker ikke som om du noe særlig peiling så jeg skjønner ikke helt hvorfor du har kjøpt deg en mobil som P990...?! Wap og mms kontoene har jo ikke noe med WLAN å gjøre, og uansett så bruker du jo ikke mms-profilen til å koble til internett!

Accesspoint er de trådløse senderne du må koble deg til får å bruke WLAN. Grunnen til at du får opp flere, er nok at naboens AP også dukker opp i lista..

 

Les bruksanvisninga du! De er for sånne som deg.. :p

Lenke til kommentar

Jonas:

Nå trur jeg du roter det til.. Virker ikke som om du noe særlig peiling så jeg skjønner ikke helt hvorfor du har kjøpt deg en mobil som P990...?! Wap og mms kontoene har jo ikke noe med WLAN å gjøre, og uansett så bruker du jo ikke mms-profilen til å koble til internett!

Accesspoint er de trådløse senderne du må koble deg til får å bruke WLAN. Grunnen til at du får opp flere, er nok at naboens AP også dukker opp i lista..

 

Les bruksanvisninga du! De er for sånne som deg.. :p

6716455[/snapback]

 

Artikoppen. Du har ikke prøvd denne telefonen eller? Jeg veit jo også hva et aksesspunkt er, og jeg kjenner godt til åssen naboens wlan ser ut, men med den tonen du har, gidder jeg ikke presisere problemet, overlater saken del de av dere som leser bedre OG som har en slik telefon.

 

-j-

Lenke til kommentar
Det er sant det. Har forresten kommet litt videre. Jeg kan jo skrive hvordan jeg gjorde det, så kan andre korrigere eller ikke.

 

For internettkontoer skal det brukes en såkalt Gruppe - jeg så at min telefon hadde en liste med Wifi-access point (hva nå det er?) samt den wifi-kontoen jeg definerte ut fra mitt WLAN. Men i tillegg var det listet opp wap- og mms-kontoer. Jeg sletta disse, slik at det nå bare står Wifi Accesspoint og mitt interne nett. Det funker, og da må jeg tro at jeg ikke bruker 3G sjøl om dette ikonet står på (ja, altså jeg er vel kopla på det, men sender og mottar ingen data der, er det ikke slik?)

 

-j-

6712094[/snapback]

 

Dette er enkelt. Under gruppen Internet skal WLAN og 3G/GPRS aksess stå (hos meg Telenor). Du setter prioritet på den du ønsker telefonen skal prøve først, altså pri 1 på WLAN. Ikke ha med MMS i denne gruppen.

 

Harald

Lenke til kommentar
wlan bruker altfor mye strøm til at jeg anbefaler å ha wlan som nr1. Heller bytt til wlan når du vet det er wlan nett i nærheten slik at du kan få ringt/nedlastet gratis.

6717086[/snapback]

 

Jepp, du har skjønt poenget mitt, når jeg bruker fx. nettleseren kunne jeg tenkt meg et lite ikon som fortalte hvilken forbindelse i gruppa Internett (som det heter i denne telefonen) som brukes .

 

Angående strøm, jeg synes batteriet holder bra - kan det ha noe med signalstyrken å gjøre kanskje, jeg oppholder meg ikke langt fra aksesspunktet.

 

-j-

Lenke til kommentar

Dette er enkelt. Under gruppen Internet skal WLAN og 3G/GPRS aksess stå (hos meg Telenor). Du setter prioritet på den du ønsker telefonen skal prøve først, altså pri 1 på WLAN. Ikke ha med MMS i denne gruppen.

 

Harald

6717059[/snapback]

 

jeg har oppdaget dette ja, har opplevd at den likevel brukte 3G - årsaken var at jeg hadde skrevet feil wep-nøkkel - virker som om den da går rett over på å bruke 3G, jeg ville gjerne få info om at den gjorde det. Men det funker nå.

 

Er det ikke litt dumt at teksten i boksen for wep-nøkkel ikke vises i det hele tatt?

 

-j-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...