Gå til innhold

Worklog - Thermaltake Aguila


Anbefalte innlegg

Worklog - Thermaltake Aguila

19.08.2006

 

Kommentartråd

 

Introduksjon

 

Etter å ha hatt et NZXT Nemesis i 2 år nå så har jeg lyst på en forandring. Ikke bare er jeg lei av kabinettet, det er også kanske dårlig når det gjelder kjøling.

Jeg har lett i ca. en uke nå etter et nytt kabinett og valget falt til slutt på Thermaltake Aguila. Det jeg vil oppnå med dette prosjektet er bedre kjøling og et stiligere kabinettet.

 

Linker

NZXT Nemesis

Thermaltake Aquila

 

 

 

worklog003rt0mb5.jpg

Thermaltake Aquila

 

 

worklog001lv9so1.jpg

Fikk i går den første pakken min i posten.

Innhold:

- Sunbeam Rheobus viftestyring

- bZerk, 500W, ATX 2.2, avtagbare kabler

- Kabelstrømpe, Ø12, L=1500, Chrome [2]

- Pakning, vibrasjonsdempende, 120mm [3]

- Grill, 120mm, Standard, Chrome [3]

 

Kjøpte så mange pakninger og griller fordi jeg hadde noen andre planer som jeg nå har droppa.

 

 

worklog002lv9xo8.jpg

Sykla deretter på butikken for å kjøpe noe verktøy.

Kjøpte:

Fil - Trekant

Fil - rund, halv

Superfix lim

 

 

worklog004uq0na9.jpg

Mor og Far hadde vært borte denne dagen og stakk innom min Onkel for å hente noe Plexiglass.

Platene er alle på ca. 100x40cm

Fikk en til som ikke er på bildet som onkel skar ut til meg som skal brukes på sidedøren.

 

 

Kabinettet kommer om noen få dager sammen med vifter.

Imens begynner jeg på grillen som jeg skal ha på vifta bak.

Update på den kommer straks...

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update

21.08.2006

 

 

Innkjøp av Dremel

 

worklog005lf3hy2.jpg

kjøpte i går denne dremelen som garantert kommer til nytte senere.

 

 

Viftegrill

 

Har jobba litt med en viftegrill som jeg skal bruke på baksiden av kabinettet.

 

 

worklog006xh2wy4.jpg

Her er alle delene. De V-ene skal jeg bruke flere steder på kabinettet.

 

 

worklog007ju9yd6.jpg

Limte sammen nettingen og limte på en V. Grunnen til at jeg bruke to nettinger var fordi jeg syntes det ble for "åpent" med bare en.

 

 

worklog008ja5in4.jpg

Etter at limet tørka, så limte jeg det hele på grillen og malte deretter over limet på baksiden og rundt, fordi den var hvit og vistes veldig godt.

 

 

Som dere sikkert ser så ble jeg inspirert av Chase's grill da jeg laget denne her ;)

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar

Update

23.08.2006

 

Har ikke hatt tid til å skrive update for 23. og 24. før nå. sorry :blush:

 

 

Pakke i posten

 

worklog009gb0mc1.jpg

- Bzerk vifte 250mm

- Mist vifte, 120mm, LED, 4x blå

- Sunbeam thumbscrews rød

 

Thumbscrews'a var rosa vel og merke :)

 

worklog010bd7mg7.jpg

Ah, for en skjønnhet :p

 

 

På tide med en nærmere titt på kabinettet...

 

 

worklog011wr5iu6.jpg

Ute av eska...

 

worklog012vq3td4.jpg

Ute av isopor og pose. De mer sårbare stedene på kabinettet var "beskytta" med teip

 

worklog013ri2nt4.jpg

Bak frontdøra skjuler det seg mengder med gitter og støvfilter :)

 

worklog014yb3dz4.jpg

En nærmere titt inni kabinettet. Harddiskboksen er uttagbar. I toppen så er det velkjente Thermaltake panelet med inngang for mikrofon, headset, USB og Firewire.

 

worklog015fd1yl3.jpg

Dette fulgte med kabinettet:

- Bruksanvisning

- Støvklut

- Stang som skal stå under PSU for å hjelpe til å holde den oppe

- En masse skruer

- Skinner for montering i brønnene

 

Og annet småtteri...

 

 

Så var det bare å begynne å ta vekk alle sårbare deler fra kabinettet. Når man skal ut i garasjen med det så kan dette være lurt :thumbup:

 

 

worklog016ko7zj3.jpg

Frontvifta tas av. Her skal gitteret fjernes. Ikke noe vits i det. Foran vifta er fronten og bak er harddisk boksen ;)

 

worklog017zc3qd3.jpg

Bakvifta skal tas av og gitteret skal vekk. Her skal jeg ha på grillen som jeg lagde tidligere.

 

worklog018eh2eg0.jpg

Panelet på toppen skrus av

 

worklog019uo7qs3.jpg

Fronten tas av og harddisk bosken tas ut. Da står vi igjen med så og si bare ramma.

 

 

Kabinettet tas med ut i garasjen. Nå skal gitteret foran bak -og frontvifta fjernes.

 

 

worklog020en7ds4.jpg

Her står kabinettet ute i garasjen klart til å skjæres i. Mamma trodde faktisk at det var det gamle kabinettet jeg holdt på med :p

 

worklog021kp0ti9.jpg

Starter med fronten. Skjærer først ut et stykke i midten. Bruker dremel, selvfølgelig.

 

worklog022bx8lr9.jpg

Skjærer deretter slik det skal se ut. Pussa kantene osv. Som du ser så var gitteret litt rart og gikk litt utenfor på den ene siden, men det har ikke noe å si fordi en kommer ikke til å se noe til dette likevel.

 

worklog023tl3nu4.jpg

Deretter skal gitteret bak vekk. Skjærer her ut nøyaktig med en gang :thumbup:

 

Det var alt jeg gjorde 23. august. Som sagt, sorry for at jeg ikke fikk posta dette tidligere :blush:

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar

Update

24.08.2006

 

Etter å ha rengjort kabinettet etter skjæringen i går så er jeg klar til å sette in forskjellige deler igjen. Gjorde rent i kabinettet med en klut og en skikkelig sterk magnet som trakk til seg støv på steder hvor jeg ikke kom til med kluten.

 

Nå skal vibrasjonsdempende pakninger settes på viftene...

 

worklog024ud7oe8.jpg

Bakvifta

 

worklog025lx1.png

Montert med grill og pakning.

 

 

I front bytter jeg ut thermaltake vifta med MIST vifta fordi her skal jeg ha lys ;)

 

 

worklog026bm3eh6.jpg

Montert med pakning.

 

worklog027rq5ns3.jpg

Harddisk boksen. MED gummifester. Bra Thermaltake :w00t:

 

worklog029to4rc3.jpg

Harddisk boksen satt inn igjen. Festes med en enkle skruv.

 

worklog030lj5xv5.jpg

Har aldri hatt sansen for Thermaltake logoen så den skal vekk. Den var festet med dobbeltsidig teip eller noe sånt, så det var enkelt.

 

worklog031bw4jm2.jpg

Mange ledninger kom ned fra panelet på toppen. Samla disse i en stømpe. Den skulle egentlig vært svart da men... :(

 

worklog032gg1aw9.jpg

Dette er av og på knappene som Thermaltake har plassert i en boks som kan flyttes mellom brønnene. Det hullet med gitteret foran skriker etter å få plassert noe bak :thumbup:

 

 

Hva med noen lys...?

 

 

worklog033vs5fe0.jpg

Her er fire LED's som fulgte med HK. De viser maskinens status eller noe sånt. Bryr egentlig ikke meg, synes bare det er tøft jeg :p

 

Har fjerna USB inngangene som også var med. Har tenkt å feste LED'sa i boksen ved hjelp av noen deler fra denne gamle floppydisken...

 

worklog034ws6ge9.jpg

Bruker kun bunnen av floppydisken.

 

worklog035un2vl0.jpg

Skjærer ut et stykke plexiglass som passer inni bunnen av floppydisken.

 

worklog036js4hq7.jpg

Glemte helt av at jeg hadde en Pizza i ovnen :(

Den smakte godt likevel da :dribble:

 

worklog037sz5ws1.jpg

Borra hull i plexien, satte in LED'sa festa LED'sa til plexien og plexien til metallet med limpistol :thumbup:

 

Fortsetter med dette senere...

 

worklog038ap5xx8.jpg

Litt mekking på PSU. Siden Bzerk har valgt å fjerne den vibrasjonsdempende pakningen så setter jeg en inn igjen...

 

worklog039ud4qz4.jpg

Det hele montert sammen igjen

 

Ny update kommer snart...

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar

Worklog - Thermaltake Aguila

26.08.2006

 

Sidedøra

 

Har så vidt jobba med sidedøra tidligere. Bestemte meg i dag for å prøve å få gjort den ferdig. Da jeg var halvveis ferdig med å skjære ut hull til plexie så gikk jeg tom for sånne skiver til dremelen og kunne dermed ikke fortsette. Naboen stakk sånn tilfeldig nedom en tur og lurte på hva jeg holdt på med. Fortalte det hele og det endte med at han tok seg en tur litt senere på dagen med en vinkelsliper ;)

 

worklog040kw7nj3.jpg

Halvveis ferdig å skjære ut hull til plexiglasset.

 

worklog041yt5zb1.jpg

Mens jeg venta på at naboen skulle komme så jobbet jeg med plexiruta. Skal som sagt ha in en Bzerk 250mm her. Har her borra hullet til vifta of noen skruehull.

 

worklog042xl1vo4.jpg

Vifta passet perfekt :thumbup:

 

worklog043bs8ni0.jpg

Naboen kom og skar ferdig sidedøra.

 

worklog044mj9re4.jpg

Jeg sa takk og han gikk hjem igjen. Jeg skal løfte opp døra og klarer dermed å skjære meg på den sinnsykt skarpe kanten som vinkelsliperen lagde. Kutta meg opp tvers over fingertuppen. Ser ikke så forferdelig ut på dette bildet, men fankern hvor dypt det var :cry:

 

worklog045md6vz4.jpg

Hadde på plaster og gikk ut igjen. Pussa alle kantene og retta de opp osv. Må nok uansett ha på en form for ramme rundt kanten...

 

worklog046wd9qz5.jpg

Pussa ferdig og gjorde ferdig plexiglasset. Borra de gjenstående hullene og satte in vifta.

 

worklog047vx3rl7.jpg

Plexiglasset limt på sidedøra. Må nok få dekt over dette på en eller annen måte. Har ikke noe betydning at det er på innsida, det er skikkelig stygt :p

 

worklog048lc0uu2.jpg

Satte en trekloss i hvert hjørne for å få lagt press på hele ruta under tørkeprosessen...

 

worklog049dy4mv4.jpg

Og la til slutt to tunge planker på toppen.

 

Færdig for i dag! :w00t:

 

worklog039tv1qr7.jpg

Naboen kom igjen da jeg var på vei inn og ga meg to bokser med nye skiver til dremelen ;)

 

Ny update kommer snart...

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Worklog - Thermaltake Aguila

05.10.2006

 

Fiksing på Worklog

 

Bare litt fiksing på Workloggen. Har skifta ut alle bildene fra PNG til JPG, sånn at det ikke tar så sinnsykt lang til å laste opp siden ;)

 

Skal legge ut en update fra forrige helg straks og så skal jeg snart legge ut en update på sidedøren min ;)

 

Der har jeg nemlig hadd på en Undead Warlock med Nemesis og staff of the shadow flame :D

Lenke til kommentar

Worklog - Thermaltake Aguila

23.09.2006

 

Remake av sidedør

 

Skulle ha lagt ut denne for en stund siden, menmen...

 

Ble da altså ikke fornøyd med sidedøren min. kantene var både langt fra rette og veldig stygge :p

 

worklog050nc0.jpg

Kjøpe litt maskeringsteip og skruer som jeg skal bruke for å feste døren.

 

 

worklog051bj7.jpg

Har her fjernet plexiglasset. Limet som ble igjen på ruta var enkelt å få av, var bare å gni litt på det. Limet på selve sidedøren derimot var umulig å få av. Tok fram dremelen og noen pussegreier og fikk fjernet limet :w00t:

 

 

worklog052ul1.jpg

Etter å ha fjernet limet så la jeg maskeringsteip langs kantene. Brukte kanten på teipen som linjal da jeg etterpå begynnte å file til kantene med fil.

 

Filte alle kantene helt rette. Dette tok sinnsykt lag tid! :ermm:

 

Legger snart ut en update med festing av plexirute igjen :thumbup:

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar

Worklog - Thermaltake Aguila

03.10.2006

 

Motiv på Sidedør

 

Denne updaten har foregått fra 3. oktiber til 5. oktober, siden ting har måtte tørke og slikt. Poster det hele som en update ;)

 

Har lenge gått og tenkt på et bilde på sidedøren min. Hvorfor skal det alltid være noe kult på den andre siden og aldri på baksiden? Så har brukt en god stund på å finne ut en måte å få et motiv ned på plata. Dette er det jeg kom opp med! :thumbup:

 

 

worklog063uu0.jpg

Dette bildet brukte jeg som mal. Lagd i WoW model viewer, justert kontrast og gjort om til 3 farger i Paint shop pro...

 

 

worklog053ql6.jpg

Første laget. Startet med en måne og skyer, ikke noe fancy, bare litt bakgrunn.

 

 

worklog055nl1.jpg

Har her printa ut bildet delvis over 3 ark. Lagt de sammen slik at det hele passer. Printa til sammen ut tre kopier av bildet.

 

 

worklog056qp1.jpg

Maskerte områdene rundt arkene og teipte deretter på arkene på forrige bildet. Har også skjært ut hele figuren.

 

 

worklog057kw3.jpg

Sprayer over svart maling. Dette er for å fjerne skyene fra området hvor locke skal på. Tegna også med blyant rundt arkene slik at det ble enklere å plassere arkene for det hvite og grå laget.

 

 

worklog058hj1.jpg

I mens det svarte laget tørka så skjærte jeg ut det grå og det hvite laget. Det grå laget tok sinnsykt lag til å skjære ut. Mange kroker og kriker :yes:

 

 

worklog059lf6.jpg

Det grå laget er på. gikk en tur ut i gården og plukka litt småstein som jeg la på for å få presset mest mulig av arget ned på sidedøren. På denne måten så ungår jeg at så mye spraylakk kommer under, på områder hvor det ikke skal komme ;)

 

 

worklog060dg8.jpg

Tok av arkene for det grå laget og hadde på det hvite laget. Samme framgangsmåte som det grå...

 

 

worklog061ed4.jpg

Bildet ble festet litt høyere opp en arkene gikk for å få lock'en plassert litt bedre. Det vil si at han mangler en del av robe'n og den ene hånda, stakkar. kappa var det ikke noe problem å forlenge men armen derimot :roll:

Så da la jeg her på en røyksky foran han for å skjule området hvor armen er...

Malte også over månen en gang til...

Her gjelder det å ha litt fantasi :thumbup:

 

 

Da jeg var ferdig så merka jeg at lock'en nesten kom litt bort fordi han er svart og bakgrunnen er svart og jeg hadde hatt på litt for lite røyk i bakgrunnen.

Hadde da på den lock'en som jeg skjærte ut for det svarte laget og spraya på mer skyer ;)

 

 

worklog062kc6.jpg

Hadde til slutt på klarlakk for beskyttelse. Her er resultatet!

Ble veldig fornøyd og ble overasket over at denne måten å ha på bildet funka så bra som det gjorde... :!:

 

For de som ikke vet det allerede: Dette er da altså en Undead Warlock med Fullt Nemesis sett (tier 2) og Staff of the shadow flame

 

Update på den lysgreia og sidedøra kommer snart...

Endret av Zathardor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...